Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video pemandu saja tunjuk hebat, cucuk kereta lain terima padah langgar penunggang motosikal depan roadblock polis - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video pemandu saja tunjuk hebat, cucuk kereta lain terima padah langgar penunggang motosikal depan roadblock polis

Tindakan seorang pemandu kereta cuba menunjuk-nunjuk kehebatannya memandu pecut berakhir dengan plot-twist yang tidak disangka-sangka apabila dia terpaksa brek mengejut semasa pihak polis melakukan sekatan jalan raya.

Tambah mengharukan, pemandu tersebut melanggar pula seorang penunggang motosikal sehingga melambung ke atas jalan raya kerana dipercayai terkejut melihat terdapat sekatan yang dilakukan oleh beberapa anggota polis.

Rakaman video yang mula dimuat naik oleh Lau Meng Yau ke laman komuniti masyarakat Cina di Facebook itu tular dan turut disebarkan oleh pengendali laman Facebook berbahasa Melayu.

Rata-rata netizen berasa simpati terhadap nasib yang menimpa penunggang motosikal tersebut akibat perbuatan tidak bertanggungjawab pengguna jalan raya yang lain.

Sebuah kereta cuba ‘mencucuk’ kenderaan yang dipandu oleh Meng Yau pada pukul 3 pagi Khamis.

“Sudahlah memandu laju, langgar orang pula. Kesian kawan yang naik motosikal itu, tak pasal-pasal tergolek. Harap tiada apa berlaku kepada dia,” tulis Noor Fazliana Ramli.

“Nasib baiklah polis ada, boleh jadi saksi. Kereta tu nak ke mana? Pergilah ikut polis ke balai,” komen Abdul Hadi Haizam.

Sementara itu, Meng Yau ketika dihubungi mStar Online berkata, dia baru pulang dari bertemu sahabatnya di Jalan Klang Lama ketika kejadian pada pukul 3 pagi Khamis itu.

“Sebelum kejadian, saya memandu secara perlahan untuk pulang ke rumah. Tiba-tiba ada sebuah kereta memecut laju dari jauh dan ‘mencucuk’ kereta saya dari arah belakang.

“Saya pun berikan dia laluan, tetapi dia seolah-olah ingin mencari masalah dan mula menekan brek beberapa kali ketika berada di depan kereta saya,” katanya yang sempat merakam insiden itu menggunakan kamera papan pemuka (dashcam) di bahagian depan dan belakang keretanya.

 

Kata Meng Yau, dia yang enggan terlibat dengan kejadian yang tidak diingini bertindak memintas pemandu tersebut sehingga kereta pemandu terbabit hilang dari pandangannya.

Namun, pemuda yang berusia 29 tahun itu tidak menyangka bahawa pemandu berkenaan akan melakukan perbuatan itu sekali lagi sehingga hilang kawalan dan melanggar seorang penunggang motosikal.

“Saya nampak penunggang itu melambung ke atas jalan raya dan bangun selepas dia dilanggar.

“Kemudian pihak polis datang memberikan bantuan kepada mangsa dan turut bercakap dengan pemandu yang melanggarnya. Saya tidak pasti apa yang berlaku selepas itu,” kata Meng Yau.

Sumber: Mstar

 

 

 



Sumber Video pemandu saja tunjuk hebat, cucuk kereta lain terima padah langgar penunggang motosikal depan roadblock polis

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2AM5ARC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.