Hi! Welcome Back and Stay Tune! 400 Aduan Tentang Isu AGM PPBM Diterima - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

400 Aduan Tentang Isu AGM PPBM Diterima





Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) sedang menyiasat lebih 400 adu­an yang diterima oleh jabatan itu berkaitan isu perhimpunan agung tahunan (AGM) pertama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Ketua Pengarah ROS, Surayati Ibrahim berkata, siasatan itu dijalankan dengan terperinci dan akan mengambil masa yang agak panjang.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan ahli-ahli parti tersebut agar tidak emosional dalam isu berkenaan dan memberi kepercayaan penuh kepada ROS untuk menjalankan siasatan.

“Siasatan ini melibatkan aduan yang banyak dan tidak mungkin dapat diselesaikan sehari, seming­gu atau sebulan. Jadi, tidak perlulah untuk mengadakan perhimpunan aman kerana saya khuatir akan berlaku pula perkara-perkara tidak diingini.

“Sebaliknya, jika mereka mempunyai bukti sokongan atau tambahan, kita minta mereka menghantarnya ke pihak ROS. Kita boleh lengkapkan siasatan melalui data-data baharu ini kelak,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan bekas Exco Latihan dan Pengkaderan Pemuda PPBM, Muhd. Syazwan Ahmad Zainal hari ini bahawa ahli-ahli parti itu akan mengadakan perhimpunan aman di ROS, Putrajaya.

Perhimpunan aman tersebut akan dibuat jika masih tiada tindakan diambil terhadap ke­pemimpinan parti itu berhubung isu perhimpunan agung tahunan pertamanya didakwa yang melanggar ketetapan perlembagaan parti.

Muhd. Syazwan berkata, tempoh seminggu diberikan mulai hari ini kepada ROS untuk mengambil tindakan terhadap kepemimpinan PPBM yang jelas me­langgar perlembagaan parti itu.

Sementara itu, Surayati berkata, ahli-ahli PPBM perlu rasional dalam tindakan mereka berhubung isu berkenaan.

“Apa-apa pun, saya berharap ahli-ahli PPBM ini memastikan tindakan mereka berdasarkan Perlembangaan dan undang-undang,” katanya.

Utusan

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2FDyPoE

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.