Hi! Welcome Back and Stay Tune! 5 Sebab Kenapa Aku Beli Kereta Warna Putih danTips Penjagaan Kereta Putih. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

5 Sebab Kenapa Aku Beli Kereta Warna Putih danTips Penjagaan Kereta Putih.

Kenapa anda perlu beli kereta warna putih? Hello pembaca blog. Kita sembang tentang pemilihan warna kereta. Post sebelum ini aku sembang kenapa aku beli kereta mampu milik je daripada beli kereta mahal seperti honda dan toyota, etc. 

Photo Taken From Pixabay


Kali ini aku akan kupaskan sebab kenapa aku and kebanyakkan orang lebih sukakan warna putih dan beli kereta warna putih. 

1. Tak panas. 
Setuju tak ? Kereta warna putih lebih kurang panas berbanding kereta hitam jika park atau letak kereta di bawah sinaran matahari.  Sebab kereta hitam lebih menyerap haba. (warna dan sains). Waktu kita driving pun keta lebih sejuk jika pakai kereta warna putih jadi tak perlulah pakai aircon semaksima yang mungkin yang boleh menyebabkan kereta anda kuat makan minyak. 

2. Tak cepat jemu. 
Aku suka warna biru dan merah. Hitam juga. Tapi aku terpaksa korbankan minat tu. Haha sebab aku tahu aku cepat jemu. Beli kereta warna biru nanti kau akan bosan dengan color biru tu. Jadi pilihlah warna putih tak jemu mata memandang. 

3. Nampak classy and mahal. 
Bagi aku dan bagi pendapat ramai. Ye warna putih untuk kereta lebih bergaya dan nampak mahal. 

4. Nampak besar.  
Semestinya. Warna cerah seperti putih membuatkan kereta anda tampak lebih besar dan elegence. 

5. Driver lain lebih alert dengan kereta kita. 
Tak kisahlah waktu malam waktu pagi waktu hujan. Kereta warna cerah seperti putih lebih mudah nampak jika dibandingkan dengan warna lain seperti hitam. Macam kereta hitam, time hujan memang sukar dijejaki jika mereka lupa pasang lampu. 

P/s. Kereta putih ni kena dijaga juga kalau tak nanti putih dia bertukar menjadi putih kekuningan. Jadi few tips untuk jaga kereta putih ialah:

1. Basuh selalu. kalau kotor je basuh. Tak basuh kereta akan sebab kereta cepat kuning 
2. Kalau ada masa, wax kereta dengan soft 99 color silver yang bertulis FOR WHITE CAR (Rain Drop).

Jadi? Susah kan nak pilih warna kereta. Jadi ? Pilihlah putih.  P/s. Ada juga kereta yang nampak tak berapa lawa kalau warna putih.  Aku tak sebut kereta apa. Pandangan aku saja mungkin. Jadi best of luck.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amer Jaya Blog

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2FCX8TP

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.