Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bakal Pengantin Dijemput Maut Ketika Membaca Al-Quran - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bakal Pengantin Dijemput Maut Ketika Membaca Al-Quran





KETIKA malaikat maut menghampiri, tiada seorang pun akan mampu ‘berlari’ untuk bersembunyi mahupun mengelak.

Bahkan meskipun dikelilingi pakar dan peralatan canggih sekalipun, setiap makhluk yang bernyawa pasti akan mengalami mati.

Laman sesawang media sosial hari ini dibanjiri dengan kata-kata takziah diucapkan kepada seorang mahasiswi terbaik lulusan universiti ternama, Universitas Hasanuddin (UNHAS) yang meninggal dunia dalam satu kejadian di Indonesia, pada pagi Khamis.

Gadis bernama Aisyah Bahar itu menjadi bualan dalam kalangan netizen kerana arwah meninggal dunia dalam keadaan ‘Husnul Khatimah’ yang mana pengakhiran hayat yang baik.



Memetik sumber, Mynewshub difahamkan, ketika kejadian arwah yang sedang khusyuk mengalunkan bacaan al-Quran selepas menunaikan solat fardu Subuh tiba-tiba rebah sebelum meninggal dunia.

Dalam pada itu, sepupu arwah dikenali sebagai Andi Wahyuni juga memaklumkan bahawa arwah sedang menjalankan ibadah puasa sunat ketika itu dan bakal bernikah tidak lama lagi.

“Arwah meninggal ketika sedang membaca al-Quran sejurus selesai menunaikan solat Subuh. Pada ketika itu arwah sedang berpuasa sunat dan sebelum meninggal Aishah sempat mengucapkan 2 kalimat syahadat. Aisyah juga bakal bernikah tidak lama lagi,” katanya.

Sementara itu, ayah arwah bernama Andi Bahar Jufri memberitahu bahawa pada malam kejadian, Aishah memaklumkan dia ingin berpuasa sunat.



“Selepas bersahur, kami menunaikan solat subuh di masjid. Sejurus pulang dari masjid, arwah meminta tolong untuk mendengarnya mengaji dan memeriksa tiap bacaannya.

“Hanya dalam beberapa ayat, tiba tiba arwah rebah di pangkuan saya dan sempat mengucap sebelum meninggal dunia,” katanya.

Tambah Bahar lagi, Aisyah tidak menghidap sebarang penyakit berbahaya namun sehari sebelum kejadian arwah mengadu mengalami sakit kepala.

Ditanya mengenai perkahwinan arwah, Bahar berkata, Aishah sememangnya bakal bernikah dan hanya tinggal menunggu hari yang dipersetujui oleh kedua-dua belah pihak.

 Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman… Al-Fatihah… – MYNEWSHUB.CC/AM

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2m5PN65

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.