Hi! Welcome Back and Stay Tune! Gadis Ini Menderita Perutnya Semakin Memboyot, Rupa-Rupanya Ini Penyebab Utama - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Gadis Ini Menderita Perutnya Semakin Memboyot, Rupa-Rupanya Ini Penyebab Utama

Seorang gadis yang bernama Tina telah menderita satu penyakit yang sangat kronik apabila perutnya semakin hari semakin kian membesar.

Pada mulanya, Tina rasa sakit di bahagian perutnya secara tiba-tiba dan disebabkan itu dia hampir pengsan kerana tidak dapat menahan kesakitan yang teramat. Apa yang paling mengejutkan lagi, perutnya seakan-akan tidak berhenti membesar. Walaubagaimanapun tidak diceritakan di mana kejadian berlaku.

Oleh kerana musykil dengan keadaan Tina, ibu bapanya telah memghantarnya ke sebuah hospital berdekatan untuk membuat pemeriksaan lebih lanjut. Setelah diperiksa, doktor telah mengesahkan Tina menghidapi penyakit yang dinamakan Khoriokarsinoma atau tumor tina yang berpunca dari jaringan mengandung trofoblas. Apa yang paling menyedihkan jangka hayat Tina untuk hidup hanya tinggal satu bulan sahaja.

Rupa-rupanya andaian doktor itu salah. Sebulan selepas itu, Tina dibenarkan untuk pulang ke rumah. Ibu bapa Tina adalah orang yang paling gembira bila melihat peningkatan positif dari Tina.

Semua itu rupanya tidak berpanjangan, peñyakit teruk Tina kembali lagi malah semakin memburuk. Tina juga terpaksa dimasukkan ke hospital semula dan apa yang menjadi tanda tanya penyakit yang dideritainya kali ini berlainan dari yang permulaan dulu.

Tina kini menderita akibat dari penyakit Sarkoma Uterus atau sel-sel ganas yang semakin merebak ke bahagian otot-otot rahim ataupun jaringan penyokong rahim. Kini penyakitnya semakin merebak cepat dari bahagian rahim hingga ke bahagian perut.

Jika menjalani pembedahan sekalipun,itu tidak menjamin keadaan kansernya akan habis seratus-peratus. Cara perubatan dari segi kemoterapi itu langsung tidak memberi kesan yang bagus dalam proses penyembuhan. Ibu bapa Tina hanya mempunyai pilihan untuk membawanya pulang ke rumah.

Semakin hari keadaan tina semakin teruk dan badannya juga semakin mengurus akibat dari penyakitnya itu. Tina juga sering sahaja batuk-batuk sehingga megakibatkan perutnya bergetar dan air terpancut dari bahagian kesan pembedahan itu.

Tina hanya mampu terbaring sambil melihat keadaan perutnya yang kian membesar. Malah saiz perutnya lebih besar dari perut orang yang mengandung anak kembar.

Buat masa sekarang, Tina hanya boleh bergantung dengan mesin untuk membantunya untuk bernafas. Keadaan tangan Tina seolah-olah hanya tinggal tulang saja kerana tersangat kurus.

Yubuh badannya tidak mepunyai tindak balas yang buruk, oleh kerana semuanya kelihatan seperti biasa. Sehingga kini mereka tidak tahu apakah punca penyakit aneh yang tina hadapi.

Pada mulanya Tina sudahpun bersiap sediah untuk pergi ke sekolah, tetapi nasib Tina amat malang kerana penyakit misterinya ini. Tina hanya mampu berharap dari hari ke sehari agar pihak doktor boleh menyembuhkan penyakitnya agar suatu hari nanti dia boleh melanjutkan pelajaran di sekolah.

Marilah kita sama-sama mendoakan agar tina dapat sembuh seperti sedia kala. Diharapkan ibubapa Tina tabah menghadapi dugaan ini dan sabar dalam menguruskan Tina.

Sumber: Lubukweb.club

The post Gadis Ini Menderita Perutnya Semakin Memboyot, Rupa-Rupanya Ini Penyebab Utama appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Fa5emC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.