Hi! Welcome Back and Stay Tune! Mungkinkah Ini Sebab Mengapa Mahathir Begitu Menentang Projek Forest City? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Mungkinkah Ini Sebab Mengapa Mahathir Begitu Menentang Projek Forest City?




Tulisan asal oleh:
Lim Sian See, Facebook Lim Sian See, 3 Januari 2018


Pemilik Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) mengatakan bahawa projek Forest City mungkin mengehadkan pengembangannya kelak selepas rancangan pembesaran fasa ketiganya memandangkan Projek Forest City bertindih dengan kawasan konsesi pelabuhannya.

PTP adalah 30% dimiliki oleh syarikat Denmark Maersk dan Maersk malah mengendalikan pelabuhan pada masa lalu semasa era Mahathir.

Walau bagaimanapun, nampaknya syarikat Denmark yang memiliki dan mengendalikan pelabuhan milik MMC sebagai pemegang saham minoriti bukanlah tindakan menjual negara berbanding syarikat China yang memiliki saham minoriti di pelabuhan Melaka Gateway yang jauh lebih kecil itu, yang sudah semestinya adalah tindakan menjual negara.

Selain itu, sebuah syarikat dari India yang memiliki saham minoriti dalam projek raksasa MMC iaitu projek pelabuhan Pulau Besar juga bukanlah tindakan menjual negara, tetapi syarikat China yang memiliki saham minoriti di pelabuhan Melaka Gateway yang jauh lebih kecil sudah semestinya adalah tindakan menjual negara.

Ia hanyalah tindakan menjual negara apabila rakan-rakan Mahathir tidak terlibat dalam projek itu.

Macai Mahathir, sila ambil perhatian.


http://ift.tt/2lVrwQp


Link asal artikel:
http://ift.tt/2dMkHMa

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2lXGncP

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.