Hi! Welcome Back and Stay Tune! NAJIB NAFI HUTANG KERAJAAN DI PARAS BAHAYA - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

NAJIB NAFI HUTANG KERAJAAN DI PARAS BAHAYA

PERDANA Menteri Najib Razak menegaskan kekeliruan dan fitnah berkenaan hutang kerajaan persekutuan berada di paras berbahaya, adalah tidak benar.

Melalui laman blognya, perdana menteri menyatakan pada akhir Jun 2017, hutang kerajaan persekutuan mencatat 50.9% daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), angka yang masih di bawah paras had yang ditetapkan kerajaan iaitu 55% daripada KDNK.

“Ini menunjukkan hutang kerajaan masih kekal terurus, malah semakin berkurang 53.2% pada akhir Jun 2016. Ini merupakan pencapaian yang patut kita banggakan.

“Bukan itu sahaja, nisbah hutang kerajaan berbanding KDNK Malaysia adalah lebih baik berbanding negara maju seperti Singapura pada paras 112%, United Kingdom pada 89.3%, Kanada pada paras 92.3% dan banyak lagi contoh yang lain,” katanya.

Najib turut menyangkal pertuduhan yang kerajaan bakal muflis hanya berdasarkan hutang kerajaan persekutuan sedangkan badan ekonomi antarabangsa seperti Bank Dunia, menaikkan  unjuran KDNK daripada 4.9% kepada 5.2% bagi 2017.

Malah, menurut perdana menteri tidak masuk akal untuk mengatakan negara akan muflis apabila banyak negara luar mahu melabur dan merangka perjanjian perdagangan dengan Malaysia.

Meskipun kerajaan hari ini menghadapi cabaran fitnah pembangkang yang mengharapkan ekonomi Malaysia ranap semata-mata untuk mendapat kuasa, ia akan sentiasa mencari jalan mengukuhkan ekonomi negara bagi menaikkan nama negara setaraf dengan kuasa besar ekonomi dunia yang lain, tegas Najib.

– Bernama

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qnBnne

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.