Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apa nak malu dengan haid? Katrina Kaif sertai kempen #PadManChallenge - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apa nak malu dengan haid? Katrina Kaif sertai kempen #PadManChallenge

FILEM  Pad Man beri kesan besar kepada dunia perfileman Bollywood.

Diinspirasi dari kisah benar usahawan India Arunachalam Murugunantham, kempen #PadmanChallenge diperkenalkan bagi memberitahu rakyat negara itu haid bukan sesuatu yang menjijikkan.

Bermula minggu lepas, kempen ini mendapat sambutan bukan sahaja dalam kalangan rakyat malah selebriti popular Bollywood antaranya Aamir Khan, Katrina Kaif dan Jacqueline Fernandez.

Mereka yang menyahut cabaran ini perlu mengambil gambar sambil memegang tuala wanita dan memuatnaiknya ke laman sosial.

#PadmanChallenge dimulakan Arunachalam yang menghantar tag kepada Akshay Kumar pelakon utama filem ini dan isterinya Twinkle Khanna yang bertindak selaku penerbit.

Cabaran itu kemudiannya dipanjangkan kepada Aamir Khan dan Shabana Azmi dan kini menjadi sambutan hangat bukan hanya oleh personaliti hiburan malah juga bintang sukan.

Bukan hanya untuk mempromosi filem itu, #PadmanChallenge bertujuan mengubah stigma mengenai haid.


Diarahkan oleh R Balki filem ini memaparkan kisah Arunachalam yang mencipta mesin membuat tuala wanita kos murah di kampungnya bagi memastikan darah haid dibuang dengan cara bersih dan sewajarnya.

Dia mendapat ilham itu selepas mendapati wanita di kampungnya tidak mampu membeli tuala wanita yang mahalk sehingga terpaksa menggunakan kain biasa dan daun.

Meskipun terpaksa membayar harga mahal kerana ditingalkan isterinya usaha  Arunachalam dikitiraf pada 2014 apabila dinamakan sebagai salah seorang individu paling berpengaruh oleh majalah Time.




Sumber Apa nak malu dengan haid? Katrina Kaif sertai kempen #PadManChallenge

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Ehw0g3

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.