Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bintik Hitam Tak Hilang-Hilang? Tak Disangka, 5 Bahan Dalam Pelembab Wajah Penyebabnya! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bintik Hitam Tak Hilang-Hilang? Tak Disangka, 5 Bahan Dalam Pelembab Wajah Penyebabnya!

Pernah tak anda membaca tulisan di belakang produk kecantikan? Adakah kita tahu komposisi produk kecantikan tersebut mengandungi bahan semulajadi yang sesuai untuk semua jenis kulit?

Anda perlu ketahui beberapa ramuan semulajadi berikut ini yang mempunyai potensi untuk bintik hitam pada wajah menjadi lagi teruk dari sebelumnya.

Anda perlu tahu apa bahan-bahannya, jadi anda boleh berfikir tentang bintik hitam yang tumbuh akan hilang dengannya.

1. Minyak camellia dan biji teh hijau

Campuran minyak minyak camellia dan minyak biji teh hijau dapat meningkatkan pengeluaran bintik hitam. Kandungan asid linoleik sebanyak 7% dan asid oleik mencapai 79% ini tidak menyebabkan bintik hitam tumbuh tetapi dengan campuran teh hijau, ini boleh memburukkan lagi bintik hitam.

2. Minyak alpukat

Minyak alpukat adalah bahan penjagaan kulit. Minyak ini mengandungi asid linoleik sebanyak 15%, asid linolenik 0.8% dan asid oleik 65%. Bahan ini baik untuk jerawat dan kulit kering. Tetapi penumpukan minyak di dalam liang kulit wajah menyebabkan bahan ini boleh membiak bintik hitam di wajah.

3. Mentega coklat

Cocoa butter mengandungi 3% asid linoleik, 35% asid oleik dan 35% asid stearik. Kandungan ini baik untuk melembapkan kulit kering. Tetapi malangnya, asid stearik tinggi menyebabkan pertumbuhan bintik hitam. Dan juga bahan ini boleh menutup liang-liang wajah, jadi tidak disyorkan untuk jerawat wajah.

4. Mentega kelapa

Coconut butter dapat mengatasi masalah kulit retak dan bintik-bintik hitam. Tetapi kandungan asid linoleik sebanyak 3.2%, asid oleik 35%, 26% asid pamitik, dan 35% asid stearik dalam mentega kelapa dapat meningkatkan pengeluaran minyak yang menyebabkan bintik hitam dan jerawat.

5. Minyak biji Chia

Omega 3 dalam minyak biji chia sangat baik untuk menanam semula kulit. Tetapi sayangnya kandungan ini juga boleh membiak bintik hitam pada wajah. Bahan ini sangat baik untuk menyuburkan kulit tetapi jangan menggunakannya terlalu kerap.

Sumber: Beautynesia

The post Bintik Hitam Tak Hilang-Hilang? Tak Disangka, 5 Bahan Dalam Pelembab Wajah Penyebabnya! appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2EASZSQ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.