Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tiket Bas, Kereta Api Habis Dijual Sempena Tahun Baharu Cina - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tiket Bas, Kereta Api Habis Dijual Sempena Tahun Baharu Cina




Tiket bas dan kereta api untuk perjalanan ke destinasi utara dan pantai timur menjelang sambutan Tahun Baharu Cina sudah habis dijual.

Tinjauan Bernama di Terminal Bersepadu Selatan (TBS) mendapati tiket bas perjalanan dari Lembah Klang ke Kota Bahru dan Kuala Terengganu bermula 13 Feb hingga 15 Feb serta 18 Feb hingga 21 Feb untuk perjalanan kembali ke Lembah Klang, sudah habis dijual.

Kira-kira 60 peratus tiket bas bagi perjalanan ke utara dan pantai timur pada 16 dan 17 Feb pula sudah dijual.

Menurut petugas kaunter jualan tiket bas TBS, tiket bas yang sudah mula dijual pada dua bulan lalu telah habis dijual sejak sebulan yang lepas.

“Kebanyakan warga kota mula menempah secara online sejak bulan November lagi, itulah sebabnya tiket cepat habis dijual,” katanya kepada Bernama.

Bagi penumpang yang mahu mendapatkan tiket perjalanan ke selatan seperti Melaka dan Johor untuk Tahun Baharu Cina, dinasihatkan untuk membeli seawal mungkin bagi mengelakkan kehabisan tiket.

Sementara itu, tinjauan Bernama ke Stesen Sentral Kuala Lumpur turut mendapati tiket perjalanan tren dari Lembah Klang ke utara bermula 13 Feb hingga 15 Feb sudah habis dijual.

Pengurus Kanan Pemasaran KTMB Antara Bandar, Mohd Noordin Kimi berkata warga kota sudah mula menempah tiket sama ada menerusi online atau kaunter sejak tiga bulan lalu dan telah habis dijual pada awal Januari.

“Bagaimanapun, tiket perjalanan ke selatan dan Singapura masih ada dan warga kota dinasihatkan untuk membeli awal sebelum habis dijual,” katanya.

Mahasiswa Institut Pengajian Swasta Zack Ong, 20, berkata beliau memilih pulang ke kampung halamannya di Johor Bahru seminggu lebih awal bagi mengelakkan tiket habis dijual ketika saat akhir.

“Pada hari biasa tiada masalah untuk saya membeli pada saat akhir namun bagi Tahun Baharu Cina, saya akan pulang lebih awal kerana mahu mengelakkan kesesakan dan tiket habis dijual,” katanya.

Suri rumah Peggy Leong, 53, berkata beliau menempah tiket tren sebulan lebih awal pulang ke Ipoh, Perak kerana khuatir tiket habis dijual pada saat-saat akhir.

“Tahun lepas saya sudah terlepas untuk membeli tiket Tahun Baharu Cina dan terpaksa menumpang kereta rakan untuk pulang ke kampung halaman.

“Jadi pada tahun ini saya mengambil langkah lebih awal untuk membeli tiket pergi balik secara online bagi mengelakkan daripada beratur panjang di kaunter,” katanya. – BERNAMA



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2BRdgCC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.