Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kes Rogol Yang Terlampau Dalam Sejarah Masa Zaman Penjajah Dahulu - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kes Rogol Yang Terlampau Dalam Sejarah Masa Zaman Penjajah Dahulu

Banyak juga sejarah yang kita tidak pernah ketahui selama ini. Malah sejarah juga telah banyak menyaksikan semua pahit getir dari zaman dahulu lagi. Apabila mereka menganggap peperangan ini lebih mendatangkan kerugian daripada keuntungan.

Apa yang lebih tragis lagi, rata-rata orang awam pada zaman dahulu kebanyakkannya menjadi mangsa pembunuhan dan kekerasan dan ada juga segelintir dari mereka menjadi tumpuan hebat untuk dijadikkan mangsa iaitu dari golongan wanita yang dipaksa untuk menjadi tempat para tentera melepaskan nafsu buas mereka apabila pihak musuh telah memenangi hasil dari peperangan ketika itu.

Kejadian sebegitu masih sahaja wujud sehingga masa kini. Antaranya perogol bijak memberi alasan seperti mereka sudah terlalu bosan kerana terlalu berdepan dengan tekanan mental yang keterlaluan sehingga mereka jadi lupa bahawa mereka juga seorang manusia.

Perogol pada zaman lampau ini mereka langsung tidak akan memilih siapa sahaja mangsanya. Kebanyakkan mereka tidak menghiraukan tentang paras rupa mangsa atau bentuk badan mereka. Apa yang penting apa yang mereka mahukan tercapai.

Setelah dirogol berulang-ulang kali, selalunya mangsa akan menjadi tertekan dan membuat keputusan untuk membunuh diri. Itu adalah satu-satunya cara bafgi mereka untuk lari dari perasaan malu dengan apa yang telah diperlakukan. Ini juga boleh dikatakan tekanan dan kemurungan yang melampau.

Disini kami senaraikan 5 kes pemerkosaan yang telah berlaku pada zaman dahulu

Tentera Jepun Di tanah Malaya dan Indonesia

Semasa kehadiran tentera jepun di Tanah Malaya dan juga Indonesia ketika terjadinya perang dunia kedua, kebanyakan gadis-gadis sunti yang tergolong dari gadis tempatan turut menjadi mangsa sebagai pelepas nafsu buas para tentera jepun pada masa itu.

Cuba anda perhatikan kebanyakkan anak-anak yang berada di Indonesia kelihatan seperti banyak kacukan atau campuran ini kerana apa yang berlaku pada zaman lampau yang terjadi di Indonesia.

Tentera Australia di negara Jepun

Sebaik sahaja kalah dalam perang dunia kedua, tentera-tentera dari Australia yang telah menyertai Tentera Bersekutu di negara Matahari Terbit yang dikenali sebagai Jepun telah didapati menculik beberapa wanita Jepun untuk dijadikan sebagai mangsa hamba seks mereka.

Tentera Amerika di Jepun

Jepun juga telah diancam oleh tentera Australia dan tidak ketinggalan tentang Tentera Amerika juga turut melakukan perkara yang sama sebaik sahaja mereka berjaya mengalahkan tentera Jepun pada Perang Dunia Kedua.

Tentera Rusia di Jerman

Apabila tentera Nazi berjaya dikalahkan masa Perang Dunia Kedua, Manakala Tentera Rusia juga telah berjaya menakluki negara Jerman pada ketika itu dan mereka malah memaksa serta merogol wanita-wanita Jerman sebagai simbol balas dendam kepada negara Jerman.

Tentera Amerika Di Vietnam

Sekitar berlakunya peperangan yang berlaku di antara tentera Amerika dan juga pihak Komunis yang pada asalnya berasal dari negara Vietnam Utara sekitar tahun 1955 sehinggala 1975 dan kebanyakkan wanita dari negara berkenaan telah diculik dan pada masa yang sama menjadi mangsa rogol.

Tentera Amerika ini juga langsung melakukan perbuatan hina ini tidak mengira pada tempatnya. Dimana tempat perhentian mereka, di situlah mereka mencari mangsa dan merogol secara paksaan.

Mungkin apa yang kita fikirkan sebelum ini tidaklah seteruk yang kita baca sekarang. Kehidupan pada zaman dahulu adalah lebih teruk berbanding kehidupan kita masa kini yang nampak lebih aman dan mempunyai banyak undang-undang. Namun dengan adanya sejarah kita akan lebih mengetahui apa yang lebih sadis lagi yang berlaku pada masa dulu yang tidak boleh kita jangka di fikiran.

Sumber: Hidungkembang.com

The post Kes Rogol Yang Terlampau Dalam Sejarah Masa Zaman Penjajah Dahulu appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2EuAOOB

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.