Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nasi Padang Di Singapura Berharga RM60? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nasi Padang Di Singapura Berharga RM60?



Singapura adalah antara negara yang paling dekat dengan negara Malaysia dan menawarkan pendapatan yang agak lumayan buat penduduk Malaysia. Disebabkan itu juga ramai rakyat Malaysia yang sanggup berulang-alik dari Malaysia-Singapura untuk bekerja di sana. Tetapi, ada juga antara rakyat Malaysia yang memilih untuk menetap dan bekerja di Singapura.

Walaubagaimanapun, kadar gaji yang diberikan pada pekerja di Singapura sebenarnya adalah setimpal mengikut harga barang keperluan dan harian yang dijual pada harga yang sangat tinggi di negara terbabit berbanding di Malaysia.

Baru-baru ini, seorang warga Malaysia, Raymond Yeoh baru berpindah selama tiga minggu ke Singapura. Tetapi, beliau sangat terkejut apabila telah dikenakan harga makanan untuk Nasi Padang dengan harga yang tidak masuk akal.

Beliau telah mengambil makanan iaitu sepinggan Nasi Padang yang mempunyai nasi putih, kuah sambal, kacang tanah, makanan laut (ikan dan sotong) serta kari daging bernilai $20.

Jika ditukarkan mata wang pada mata wang ringgit ia bersamaan dengan RM60. Disebabkan itu beliau merasakan harga untuk sepinggan Nasi Padang itu sangat mahal jika dibandingkan dengan Nasi Padang di Malaysia yang hanya bernilai lingkungan RM7 hingga RM9.

Namun begitu, niat beliau menyifatkan harga Nasi Padang di Singapura itu tidak masuk akal telah mendapat pelbagai kritikan dari netizen.

Rata-rata netizen mendakwa tempat makan yang dipilih Raymond iaitu di Food Opera, ION Orchard adalah tempat makan ‘standard’ selain menasihati beliau untuk bertanya dahulu tentang harga sebelum memilih makanan.

Apapun, orang ramai khususnya rakyat Malaysia perlu menyelidik dahulu sebelum memuatnaik sebarang status di media sosial untuk mengelakkan diri anda pula yang menerima kecaman netizen.

Orang ramai memang sudah mengetahui tentang harga makanan yang dijual di Singapura adalah lebih mahal berbanding di Malaysia. Oleh itu, bersyukurlah dengan harga makanan di Malaysia yang masih dijual dengan harga yang murah. –un



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2G5yefi

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.