Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pantang Larang Yang Perlu Dijaga Dalam Perkahwinan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pantang Larang Yang Perlu Dijaga Dalam Perkahwinan

Perkahwinan adalah penyatuan dua hati mereka yang telah memutuskan untuk bersama hingga ke akhir hayat.

Namun, membuat keputusan untuk berkahwin itu adalah satu keputusan yang besar dimana kedua-duanya harus matang dan sudah mampu menangani sebarang masalah supaya nanti tiada kesukaran selepas berkahwin.

Hidup selepas berkahwin itu indah jika anda tahu bagaimana untuk menjaga hubungan itu, dan akan menjadi satu beban jika anda tidak tahu bagaimana untuk mengatasi masalah.

Anda seharusnya sudah mengenali baik buruk pasangan anda, apa yang mereka suka dan tidak suka.

Jika dahulunya anda bebas untuk melakukan banyak hal, namun setelah berkahwin sudah pasti ada batas-batas yang harus anda ketahui agar kehidupan anda dengan pasangan sentiasa dalam keadaan aman dan damai.

Apa pantang larang yang perlu anda jaga dalam hubungan? Baca berikut ini.

Jangan memuji orang lain

Jangan sesekali memuji orang lain berlebihan, ini kerana pasangan anda akan menganggap dirinya terlalu teruk dan banyak kekurangan. Sebaiknya elakkan dari memuji kecantikkan atau kelebihan orang lain.

Jaga percakapan

Ada sesetengah pasangan yang terlalu rasa selesa dengan pasangan sehingga setiap kata-kata tidak diambil berat. Jaga setiap perkataan anda agar tidak mengguris perasaannya, ianya sangat penting bagi menjaga sesuatu hubungan.

Tinggi suara

Apabila sedang bercakap, pastikan anda tidak meninggikan suara walaupun anda sedang dalam keadaan marah. Kawal perasaan anda, kerana mungkin saja pasangan anda seorang yang egonya sangat tinggi. Seseorang yang mempunyai ego yang tinggi tidak suka apabila orang lain meninggikan suara kepadanya.

Jika anda seorang isteri, sudah pasti anda tidak boleh meninggikan suara kepada suami, nanti dikatakan sebagai isteri derhaka.

Pendengar yang baik

Jadi pendengar yang baik untuk pasangan anda, jangan pula anda mengkritiknya setelah mendengar masalahnya. Anda harus menjadi suami atau isteri yang baik dengan mampu mendengar setiap masalahnya dan memberi nasihat yang baik untuknya.

Meminta maaf

Bukan semua orang mampu untuk meminta maaf, hanya orang yang berani mengakui kesilapan yang mampu merendah diri dan meminta maaf kepada sesiapa sahaja setelah melakukan kesalahan. Jika anda rasa ada melakukan kesilapan terhadap pasangan anda, sebaiknya anda segera meminta maaf. Tidak perlu sediakan hadiah dengan nilai yang tinggi, cukup dengan perkataan ‘maaf’, ianya mampu menyejukkan hati yang sedang marah.

Dalam menjaga perhubungan suami isteri, tolak ansur sangat penting. Rendahkan ego dan sentiasa mengakui kesilapan itu adalah salah satu faktor kebahagiaan dalam rumahtangga.

Sumber: Suria.my

The post Pantang Larang Yang Perlu Dijaga Dalam Perkahwinan appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2uf4Hye

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.