Hi! Welcome Back and Stay Tune! Presiden Donald Trump Kini Tidak Lagi Menggunakan Telefon Samsung Kerana Berpindah Ke iPhone - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Presiden Donald Trump Kini Tidak Lagi Menggunakan Telefon Samsung Kerana Berpindah Ke iPhone

Januari tahun lalu kami laporkan Presiden Donald Trump menggunakan telefon pintar Samsung Galaxy S3 sebagai peranti kegunaan harian. Beliau mempunyai tabiat menggunakan Twitter dengan kerap dan ini menimbulkan masalah sekuriti kepada insan yang dikatakan paling berkuasa di dunia sekarang.

Menurut laporan Politico, Trump tidak lagi menggunakan telefon pintar keluaran Samsung. Ia telah digantikan dengan dua telefon pintar iPhone yang tidak diketahui modelnya. Satu peranti digunakan untuk menggunakan Twitter dan juga membaca berita. Sebuah lagi hanya boleh melakukan panggilan telefon. Pada kedua-dua peranti kamera dan mikrofon boleh digunakan tetapi sistem GPS telah dinyahaktifkan. Kedua-dua peranti ini telah disaring terlebih dahulu oleh Agensi Perhubungan Rumah Putih bagi memastikan ia selamat dari intipan.

Jadi Donald Trump kini sudah menjadi seorang lagi pengguna iPhone yang terkenal. Walaupun iOS dikatakan adalah peranti dengan sistem sekuriti serta penyulitan yang baik, iPhone milik Trump masih belum diperiksa sebulan sekali atas tujuan keselamatan. Tetapi Trump dilaporkan berdegil dan hanya menyerahkan iPhone dengan aplikasi Twitter diperiksa setiap lima bulan sekali kerana ia melecehkan.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2s57oOx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.