Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kanak-Kanak Usia 1 Tahun Maut Disengat Obor-Obor Ketika Mandi-Manda Di Pantai.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kanak-Kanak Usia 1 Tahun Maut Disengat Obor-Obor Ketika Mandi-Manda Di Pantai..


Nasib malang sebuah keluarga yang bercuti bersama anak mereka di sebuah pantai tidak menyangka percutian yang sepatutnya gembira bertukar menjadi tragedi apabila anak mereka maut akibat disengat obor-obor.


Tragedi tersebut dikongsikan oleh seorang wanita, Rosemae Tomilloso Alegre mengenai nasib malang yang menimpa anak saudaranya itu ketika mandi-manda di sebuah pantai di Filipina.


Menurutnya, keluarga mangsa ketika itu sedang bergembira di pantai Dalahican di bandar Lucena, Quezon apabila anak mereka Prince Gabriel Mabborang disengat oleh box jellyfish, iaitu spesis obor-obor yang sangat berbisa dan boleh membunuh.


Satu sengatan kecil daripada obor-obor spesis ini amat berbisa dan boleh membawa maut kepada mangsa, terutamanya jika kanak-kanak kecil yang disengat.


Katanya lagi, walaupun keluarga mangsa segera membawa kanak-kanak malang itu ke hospital selepas menyedari dia disengat obor-obor, namun semua sudah terlambat. Kanak-kanak lelaki berusia satu tahun enam bulan kemudian disahkan meninggal oleh pihak hospital.


Bersedih di atas kehilangan tersebut, keluarga mangsa kemudian menyalahkan pihak berkuasa tempatan di atas kegagalan badan mengingatkan orang ramai mengenai bahaya obor-obor di pantai tersebut. Kemarahan memuncak setelah mengetahui anak mereka bukanlah mangsa pertama kepada serangan obor-obor di pantai itu, namun pihak berkuasa tidak meletakkan sebarang papan tanda amaran di situ.


Rosemae turut memaklumkan keluarga mangsa datang semula ke pantai tersebut selepas kematian anak mereka dan menemui beberapa ekor obor-obor terdampar di pantai di mana mereka mandi-manda sebelum ini.


Walaupun kejadian tersebut mendapat perhatian netizen di sana, namun Rosemae memberitahu masih ramai orang awam yang mengambil kesempatan untuk mandai-manda di kawasan tersebut walaupun sudah di beri peringatan beberapa kali.





✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2tBs3eF

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.