Hi! Welcome Back and Stay Tune! Hapus Tahfiz Bukti Kerajaan Pakatan Harapan Anti Islam? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Hapus Tahfiz Bukti Kerajaan Pakatan Harapan Anti Islam?



HAPUS TAHFIZ BUKTI KERAJAAN PAKATAN HARAPAN ANTI ISLAM?                                                                                           
                                                                                                       
Ahli Majlis Penasihat Kerajaan PH, Tan Sri Zainuddin Maidin (ZAM) mencadangkan agar Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Agama), Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa agar menutup pusat-pusat pengajian Islam seperti institusi  tahfiz dan pondok yang telah melahirkan ramai golongan ulama' .

Ia sekaligus satu usaha halus dan terancang untuk memadamkan syiar Islam, mengekang kebangkitan Islam dan seterusnya menghapuskan Islam dalam jangka masa panjang.
                                                                                                                             
Saranan yang sama pernah dikemukakan oleh golongan-golongan sekular, liberal dan pejuang hak asasi PRO PAKATAN HARAPAN di Malaysia, suatu ketika dahulu.                                                         
                                                                                             
Sekiranya kerajaan sekarang prihatin terhadap agama Islam dan berhasrat memperkasakannya, cadangan tersebut tidak wajar datang dari seorang Ahli Majlis Penasihat Kerajaan yang beragama Islam, apatah lagi beliau merupakan sahabat karib dan pemikir utama Perdana Menteri.                                   
                                                                                                   
Beliau seharusnya mengemukakan pelan jangka masa pendek dan panjang bagi sebarang penambahbaikan bagi memperkasakan institusi tahfiz dan pondok.


Senario dan jalur fikir yang sama  juga terdapat pada Dr. Mujahid Rawa berkenaan isu pelaku jenayah syariah yang dianggap sebagai dosa peribadi antara individu dan Tuhan.


Kedua-dua senario ini merupakan bukti terbaru bahawa kerajaan sediada tidak berminat dengan agenda memperkasakan agama dan umat Islam, sebaliknya berusaha keras merealisasikan agenda 95% bilangan pengundi Cina yang telah memilih mereka pada PRU 14 lalu.


APAKAH MENJADI SUATU KESALAHAN SEKIRANYA RAKYAT MALAYSIA MEMBUAT KESIMPULAN BAHAWA  KERAJAAN PAKATAN HARAPAN SEMEMANGNYA ANTI ISLAM?

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2m3A0p4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.