Hi! Welcome Back and Stay Tune! (VIDEO) Penyelam Temui Bangkai Kapal Perang Rusia Tahun 1905, Tenggelam Bersama 5,500 Kotak Jongkong Emas Dan Syiling Bernilai Lebih AS$113 Bilion.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

(VIDEO) Penyelam Temui Bangkai Kapal Perang Rusia Tahun 1905, Tenggelam Bersama 5,500 Kotak Jongkong Emas Dan Syiling Bernilai Lebih AS$113 Bilion..



SEKUMPULAN penyelam menemui bangkai kapal perang Rusia, Dmitrii Donskoi yang tenggelam bersama 5,500 kotak jongkong emas dan syiling pada 1905 di perairan kepulauan Ulleungdo, Korea Selatan.

Image result for Russian Shipwreck Allegedly Carrying $130 Billion in Gold Has Been

Keseluruhan harta karun yang dibawa dalam kapal berkenaan dianggarkan bernilai AS$133 bilion.


Bangkai kapal yang rosak teruk itu dikesan di kedalaman 434 meter, kira-kira 1.3 kilometer dari Ulleungdo pada Ahad pagi.

Syarikat berpangkalan di Korea, Kumpulan Shinil telah beberapa tahun cuba mengesan kedudukan kapal itu bersama pakar dari Korea Selatan, China, Britain dan Kanada.

Operasi kali ini akhirnya berjaya mengesahkan bangkai itu adalah kapal yang dibina di St Petersburg dengan beratnya mencecah 5,800 tan


The ship was escorting transport vessels at the rear of the Second Pacific Squadron when the flotilla was attacked by a much larger Japanese force at the Battle of Tsushima (pictured after being refitted)

Dmitrii Donskoi yang beroperasi di Laut Mediteranian tenggelam selepas bertembung dengan kapal Jepun.

Officers on board the Donskoi, including a man believed to be Captain Ivan Lebedev (far right), who was wounded before the warship was scuttled and later died from his injuries

In total 60 of the ship's crew were killed and another 120 wounded before Captain Lebedev ordered the boat to stop and its crew to go ashore on Ullengdo

Dalam kejadian itu, antara 60 hingga 591 kru kapal itu terkorban, manakala 120 yang lain cedera, sebelum Kapten Lebedev mengarahkan ia berlabuh di Ulleungdo.


Bagaimanapun, tindakannya itu mengakibatkan mereka diserang Jepun dan sejumlah besar kru telah ditawan, manakala Lebedev pula maut akibat mengalami kecederaan teruk.

Salvage divers have discovered the wreck of the Dimitrii Donskoi, a Russian warship that was scuttled in 1905, off the coast of a South Korean island (ship's wheel, pictured)

Susulan penemuan itu, syarikat berkenaan sedang merancang untuk mengapungkan kapal berkenaan pada Oktober atau November ini.


"Malahan pihak kami juga mencapai kata sepakat dengan kerajaan Rusia untuk berkongsi harta karun yang ditemui dalam kapal itu kelak," kata syarikat itu.

Selain itu, 10 peratus daripada nilai barangan yang ditemui akan digunakan untuk projek pelancongan di Ulleungdo termasuk membina muzium sempena kapal dan kru yang terkorban.

VIDEO:



✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2NvI8du

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.