Hi! Welcome Back and Stay Tune! Seagate Dan Western Digital Menghentikan Operasi Di P Pinang – 3000 Bakal Kehilangan Kerja - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Seagate Dan Western Digital Menghentikan Operasi Di P Pinang – 3000 Bakal Kehilangan Kerja

Antara perkara membanggakan kami semasa baru belajar memasang PC hampir dua dekad yang lalu ialah melihat komponen yang dibuat di Malaysia. Cip pemproses Intel dan cakera keras Seagate terpampang ayat “Made in Malaysia”. Hari ini dua komponen yang biasa digunakan di dalam PC tidak akan lagi dibuat di Malaysia. Seagate dan Western Digital akan menghentikan operasi mereka di Pulau Pinang.

Western DigitalSeagate akan menutup kilang mereka di Pulau Pinang dan Negeri Sembilan. Kilang baru akan dibuka di Korat Thailand. Penutupan secara beransur-ansur ini akan mengakibatkan 3000 pekerja kehilangan mata pencarian. Sementara itu Western Digital turut menutup operasi di Pulau Pinang dengan 400 pekerja tempatan dan 800 pekerja asing kehilangan kerja. Mereka juga memindahkan operasi ke Thailand. Buat masa ini hanya kilang Western Digital di Senai akan dikekalkan.Seagate telah beroperasi di pulau mutiara sejak 1988. Penutupan operasi mereka ini pastinya akan mendatangkan impak ke atas penduduk Pulau Pinang.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/29zSvxt

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.