Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sindiket jual rumah palsu ditangkap SPRM - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sindiket jual rumah palsu ditangkap SPRM

KUALA LUMPUR: Suspek ahli sindiket penipuan jualan rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) dan perumahan mampu milik berjaya dicekup Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam satu operasi khas dengan kerjasama DAP Segambut.

Warga kota yang benar-benar mengidam untuk memiliki rumah di Kuala Lumpur menyebabkan mereka  ghairah sehingga mudah terpedaya oleh sindiket berkenaan yang memulakan operasi sejak empat tahun lalu.

Namun sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya sindiket licik itu tumpas juga.

Sindiket  itu bergiat aktif  di sekitar Jinjang dan Kepong.

Menurut Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng di sidang media di sini, berdasarkan aduan yang diterima pihaknya, pembeli  ditipu RM8,000 empat tahun lalu, manakala aduan terkini pula mengatakan sindiket berkenaan meminta bayaran sehingga RM37,000.

Anehnya, menurut beliau, ‘agen’ berkenaan tidak menerima sebarang transaksi perbankan dan hanya menerima bayaran tunai.

Hakikatnya, tidak ada PPR dan rumah kos mampu milik dibina buat masa ini di Jinjang Selatan,dan yang ada hanya di Jinjang Utara.

“Kami telah bekerjasama dengan SPRM bermula bulan ini bersama 20 pegawainya, dalam operasi itu. Kami berjaya menumpaskan empat orang dari suspek ahli sindiket.

Justeru, beliau menasihati orang awam khususnya di sekitar Jinjang dan Kepong supaya berhati-hati dan tidak mudah terpedaya oleh sindiket sedemikian.

Mereka yang terperangkap dalam sindiket ini perlu  tampil membuat laporan polis supaya bagi  membanteras kegiatan sindiket jahat itu.



Kredit : SarawakVoice.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.