Hi! Welcome Back and Stay Tune! Fungsi Tingkap Mini Compact Overlay Dan Dynamic Lock Diumumkan Untuk Windows 10 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Fungsi Tingkap Mini Compact Overlay Dan Dynamic Lock Diumumkan Untuk Windows 10

Di pejabat kami menggunakan dua monitor untuk melakukan kerja dengan lebih pantas. Sebagai contoh artikel boleh ditulis sambil melihat video pelancaran produk pada skrin kedua. Bagi mereka yang hanya mempunyai satu skrin ini sedikit sukar untuk dilakukan. Microsoft hari ini mengumumkan fungsi Compact Overlay dan Dynamic Lock untuk Windows 10 Insider Preview Build 15031.

Dengan Compact Overlay sebuah tingkap mini akan sentiasa terapung pada bucu skrin walaupun pengguna sedang menggunakan program lain. Ini membolehkan mereka menonton video atau menggunakan Skype sambil melayari web. Fungsi Compact Overlay ini sama seperti Pop Up WIndows yang digunakan pada peranti Samsung sejak Galaxy Note 4.

Pada waktu yang sama fungsi Dynamic Lock turut diumumkan. Komputer akan dikunci secara automatik selepas ia tidak mengesan telefon pintar yang ditambat menggunakan Bluetooth selama 30 saat. Sebelum ini ura-ura mengatakan Dynamic Lock menggunakan kamera untuk mengesan kehadiran pengguna di hadapan PC. Bagi mereka yang menyertai program Windows Insider, Windows 10 Insider Preview Build 15031 boleh dimuat turun sekarang.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2k9fMvh

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.