Hi! Welcome Back and Stay Tune! Raja Ema, Artis Malaysia Pertama Yang Mempunyai Video Klip - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Raja Ema, Artis Malaysia Pertama Yang Mempunyai Video Klip

RAJA Ema Raja Ibrahim bukanlah satu nama yang asing dalam industri seni tanah air, terutama pada era 1980-an di mana popularitinya sebaris artis-artis terkenal ketika itu.

Biarpun dia kini lebih aktif dan dikenali dalam bidang lakonan setelah lama berehat dari dunia seni, mungkin ada yang terlupa, anak pelawak Yusni Jaafar ini sebenarnya bermula sebagai penyanyi.

Raja Ema yang terkenal dengan perwatakan manja cukup popular dengan lagu-lagu seperti Jejaka Idaman, Di Pertemuan Ini, Angan-Angan, Mentari Korea, Kebebasan dan lain-lain sehinggakan wajahnya kerap menghiasi muka depan majalah hiburan utama ketika itu.

“Dulu saya hanya menyanyi secara suka-suka sahaja kerana minat, apatah lagi ketika itu saya bekerja sebagai kerani di Studio Booty Boys milik sepupu saya sebelum didatangi wakil syarikat rakaman EMI yang memberi tawaran untuk buat album.

“Masa itu, umur saya baru 15 tahun dan agak teruja dengan tawaran yang diberikan kerana tidak sangka ada orang nampak bakat yang saya sendiri tidak sedar,”  katanya jujur.

Album pertama penyanyi bersuara manja ini, Raja Ema, Volume 1 dirakamkan sekitar 1985 dan mendapat sambutan luar biasa dengan jualan mencecah 100,000 unit apabila lagu Jejaka Idaman menjadi siulan ramai.

“Jejaka Idaman sangat bermakna buat saya kerana lagu itulah menaikkan nama saya di persada dunia hiburan apabila ia kerap menjadi pilihan stesen radio dan TV untuk diputarkan ketika itu.

“Lebih manis juga, album pertama itu memuatkan lagu Di Pertemuan Ini, di mana menerusi lagu itu saya diberi peluang merakamkan video klip dan sekali gus menjadi artis pertama Malaysia mempunyai video klip untuk lagu pada ketika itu,” imbasnya yang juga artis pertama muncul dalam rancangan hiburan Muzik Muzik (1986).

Selepas album pertama mendapat sambutan, ia disusuli album Raja Ema Volume 2 (1986), Titik Bermula (1986) dan Tidakkah Aku Menyintaimu (1989).

Seiring populariti yang mendampinginya, Raja Ema mendapat peluang melebarkan bakat dalam bidang lakonan apabila ditawarkan membintangi filem Sayang yang menjadi percubaan pertamanya.

The post Raja Ema, Artis Malaysia Pertama Yang Mempunyai Video Klip appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2poi74u

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.