Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nak Teng0k Rancangan Yg Sama Di A$Tro Tapi TakNak Bayar Mahal-Mahal, Nah Teng0k Ni.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nak Teng0k Rancangan Yg Sama Di A$Tro Tapi TakNak Bayar Mahal-Mahal, Nah Teng0k Ni..

Nak teng0k movie kegemaran atau Sukan Live mcm BPL, mesti korang kene tgk dekat A$tro tp merungut kene bayar mahal2 kan..OK!!, x payah dh sumer tu, korang baca jer bwh ni..

Sebagai permulaan, korang kena tahu dulu apa itu KODI (nama lama: XBMC)? Saya akan terangkan apa yang saya paham secara umum, bukan secara teknikal. Ini kerana berdasarkan pengalaman saya sahaja. Tak perlu nak teknikal sangat sebab tujuan utama install benda ini adalah untuk tujuan hiburan. Bukan nak jadi programmer sangat.

Kodi/XBMC adalah benda yang sama. Sebelum ni diorang namakan sebagai XBMC, masuk version 14. Diberi codename baru iaitu KODI. Nanti ada version baru lagi, tukar nama lagi. Sesuai dengan tambahbaik/nilai diberikan.

Kodi adalah Open Source Home Theater Software. So, ini adalah software untuk Home Theater. Software yang lengkap untuk kita manage rancangan tv, movie, game, picture, music dan macam-macam lagi hiburan secara dalam 1 hub. Dengan tambah nilai yang lain (add-on) kita dapat full utilize software ni tanpa perlu buka software-software lain.

Secara tidak langsung. TV yang tak smart pun boleh jadi smart tv. Cari pc lama (yang baru sikit lah – sebab nak cucuk HDMI ke tv lcd), ada internet. Kemudian, kita cari add-on yang sesuai dengan jiwa anda.

Kalau dh paham, baru boleh mulakn dgn mengdownload Kodi ni..

Peringatan!!

.:Streaming makan quota data dengan banyak. Tak recommend pakai 3G/4G kalau quota kecil tp bley gune webe skg ni..kalau Unifi lg terbaik:.

Sebagai permulaan utk kodi ni, bg aku senang je..ade beberape bende kene buat sebagai basic:

#1. Install kodi dekat SINI
#2. Install Add-On – dekat sini lak pada aku ade 2 add-on yg memang kene ade sebagai permulaan iaitu Exodus (lebih kpd movies dan TV series) dan lagi 1 adalah Phoenix/Sportsdevil utk tgk LIVE Sport mcm BPL tu..mcmner nk install add-on ni, bley rujuk dkt bwh ni:

#3. Lepas pada tu, configure subtitle lak, bley refer dkt SINI
#4. Yg ni plak mcmner nk reduce kn buffer..wlupn x membantu sgt, tp okla dr xde kn..bley refer kt SINI mcmner nk configure
#5. Yg last skali, mcmner nk clear cache..yg ni utk device internal storage nye kecik..bleyla tgk kt SINI

Setakat ni dulu, bley cube smpi berjayer..klu x berjaye, maknenye ade terlepas @ tertinggal step..

Selamat berkodi!!!

Sumber: Internet



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qxpZAV

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.