Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pemandu di China Gunakan Pelekat Yang Menakutkan Untuk Kurangkan Penggunaan Lampu Tinggi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pemandu di China Gunakan Pelekat Yang Menakutkan Untuk Kurangkan Penggunaan Lampu Tinggi


Penggunaan lampu tinggi semasa memandu akan menyebabkan pemandu dihadapan berasa tidak selesa dan membuat mata menjadi silau akibat dari pantulan cahaya dari kereta lain

Di China, pemandu-pemandu mereka selalu mengadu tentang penggunaan lampu tinggi kereta di belakang sehinggalah mereka sendiri memikirkan cara dengan memasang pelekat yang menakutkan pada bahagian belakang tingkap mereka.

Oleh kerana itu, banyak kedai-kedai di China sekarang menjual pelekat yang menakutkan dengan imej hantu Pontianak dan Serigala.


Menurut mereka, dengan menjual barang-barang ini adalah cara yang berkesan untuk tidak menggalakkan penggunaan lampu tinggi.

Walaubagaimana pun, di Eastern Shiandong, penggunaan pelekat ini tidak disahkan dan boleh ditangkap oleh pihak berkuasa, mereka akan dikenakan denda sebanyak 100 Yuan ataupun RM 70. Anggota polis trafik di Jinan telah memberi amaran kepada pemandu-pemandu jalan raya supaya tidak menggunakan pelekat tersebut.


Berbeza pula di Bandar Beijing, China. Pelekat yang menakutkan ini dibolehkan, tetapi pemandu perlu bertanggungjawab untuk sebarang kemalangan yang menyebabkan pemandu lain terkejut melihat pelekat tersebut.

Untuk masa yang sama, setakat ini tiada kemalangan yang dilaporkan melibatkan dengan penggunaan pelekat menakutkan ini. Tetapi kemalangan yang melibatkan dengan penggunaan lampu tinggi masih dilaporkan.

Polis disana juga mencadangkan untuk pemandu di China menggunakan pelekat seperti dibawah



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sarTsx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.