Hi! Welcome Back and Stay Tune! Doktor Keluarkan Cacing Pita Yang Masih Hidup Sepanjang 2.6 Meter Dari Tubuh Budak Perempuan 8 Tahun - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Doktor Keluarkan Cacing Pita Yang Masih Hidup Sepanjang 2.6 Meter Dari Tubuh Budak Perempuan 8 Tahun


Kepada penggemar sushi dan sashimi diluar sana, anda mungkin mahu ambil perhatian mengenai kisah gadis ini. 

Baru-baru ini, doktor di Taiwan berjaya mengeluarkan cacing pita yang agak panjang dari seorang kanak-kanak berumur 8 tahun selepas memakan sashimi yang telah tercemar dengan parasit cacing pita. 

Kanak-kanak perempuan ini amat menggemari sashimi dan akan memesan menu tersebut setiap kali dia melawat restoran Jepun. Awal tahun ini, kanak-kanak itu merasakan kegatalan di bahagian dubur seperti ada benda bergerak. 

Bimbang kanak-kanak perempuan itu dijangkiti cacing pita, budak perempuan itu telah dihantar ke hospital untuk pemeriksaan lanjut. 


Selepas mendengar penjelasan dari salah seorang ahli keluarga kanak-kanak itu, Doktor mengesyaki bahawa budak tersebut mungkin dijangkiti cacing pita atau nama saintifiknya Diphyllobothrium latum apabila memakan ikan mentah yang telah tercemar. 

Doktor yang membuat pembedahan sangat terkejut apabila berjaya mengeluarkan cacing pita berukuran 2.6 meter panjang dari tubuh budak tersebut. Cacing pita itu masih lagi hidup ketika pembedahan dilakukan. 

Walaupun kes jangkitan cacing pita ini tidak bahaya, namun terdapat beberapa kes yang ekstrem dimana cacing pita itu mampu membawa kepada pendarahan dalaman. Malah, ramai penggemar sashimi mungkin telah dijangkiti oleh kuman tersebut tetapi tidak menyedari akan tanda-tanda dijangkiti parasit itu.  - www.kakishare.my


Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ruNnUe

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.