Hi! Welcome Back and Stay Tune! Gwyneth Paltrow Disaman Kerana Menipu - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Gwyneth Paltrow Disaman Kerana Menipu

STATUS sebagai bintang Hollywood tidak menjadikan Gwyneth Paltrow kebal daripada tindakan undang-undang.

Aktivis hak pengguna menggesa Unit Tindakan Makanan, Dadah dan Ubat California membuka siasatan terhadap perniagaan diusahakan pelakon filem Shakespeare In Love itu iaitu Goop, kerana dikatakan membuat dakwaan palsu mengenai sebahagian produknya.

Pergerakan Truth in Advertising (TINA), dalam siaran di laman webnya berkata, mendakwa menemui lebih 50 contoh yang menunjukkan Goop membuat dakwaan tidak berasas dan menipu mengenai kesihatan serta rawatan penyakit untuk memasarkan produknya.

Kata TINA lagi, Goop mendakwa produknya boleh merawat, menyembuhkan, mencegah, mengurangkan gejala atau mengurangkan risiko menghidap pelbagai masalah kesihatan.

Antara produk yang menjadi aduan kumoulan tersebut adalah kristal yang dikatakan boleh merawat masalah ketidaksuburan, haruman bunga mawar sebagai penawar kemurungan, mawar hitam untuk psoriasis (radang kulit), pelekat boleh dipakai untuk kemurungan dan vitamin D3 untuk penyakit kanser.

Kumpulan itu menyebut mereka sudah menghantar surat berhubung perkara terbabit kepada pihak berkuasa berkaitan, minggu lalu.

Sementara itu, Goop, yang mengendalikan laman beli-belah dalam talian berkata, dakwaan kumpulan berkenaan tidak berasas, namun bersikap terbuka terhadap kritikan, selain konsisten memperbaiki mutu produk dan maklumat.

Paltrow, 44, mengasaskan Goop pada 2008 sebagai blog gaya hidup dan petua kecergasan, yang kemudiannya berkembang menjadi perniagaan runcit dalam talian.

Sejak awal kemunculannya, Goop telah menerima kritikan oleh ramai kerana menjual barangan yang ‘hanya orang kaya mampu miliki’. – MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xqnyUy

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.