Hi! Welcome Back and Stay Tune! Hantu Berhijrah Melalui Jalan Pan Borneo Jika Anda Tidak Ada Benang Merah Di Tangan Anda Akan Dimakan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Hantu Berhijrah Melalui Jalan Pan Borneo Jika Anda Tidak Ada Benang Merah Di Tangan Anda Akan Dimakan

Lebuh raya Pan Borneo. Siapa yang tidak tahu mengenai projek ini. Projek kerajaan yang tengah rancak dijalankan bagi menghubungkan semua bandar-bandar utama di Sarawak termasuk yang menghubungkan Brunei. Namun disebalik projek menaiktaraf jalan yang sedia ada, projek Pan Borneo bukan sahaja tidak lari daripada masalah fizikal seperti tuntutan tanah hak adat bumiputera (NCR) tetapi juga masalah dari 'dunia' lain.


benang merah dan capan
Sebahagian daripada text yang dikongsikan oleh individu mengenai mengenai hantu Pan Borneo. Rujuk dibawah  kerana bunyinya lebih kurang sepeti dibawah selepas dialih bahasakan.


Lilitkan Benang Merah Pada Lengan Kerana Hantu Sedang Berhijrah Dan Mencari Mangsa Melalui Lebuhraya Pan Borneo Jika Tidak Anda Akan Dimakan.


Tajuk diatas mungkin agak pelik, namun bagi masyarakat setempat yang masih mengamalkan kepercayaan 'miring' semestinya percaya dengan hal sedemikian. Mengikut berita yang diviralkan dalam media sosial, bunyinya seperti ini:-

Perbualan Seorang Makcik Rumah Panjang Dengan Dua Orang Makcik Dalam Mimpi


Di daerah Kapit dan Sibu ada kes kanak-kanan dimakan oleh hantu ini. Seorang makcik bermimpi didampingi oleh dua orang makcik menyamar ingin memasuki rumah panjang tersebut namun niat dua orang makcik itu terbantut kerana rumah panjang tersebut ada digantung dengan benang merah dan penampi padi (ubung merah dan capan).

Sebab itulah sekarang banyak diviralkan mengenai pemakaian benang merah dan penampi padi terutamanya jika melalui lebuhraya Pan Borneo.

Justeru, menurut masyarakat Iban yang masih mengamalkan kepercayaa 'miring', seharusnya pengusaha atau kontraktor melakukan upacara korban, sembahyang atau sebagainya bagi menghormati dan memindahkan kubur atau 'kediaman' mahklus ini ke tempat yang mereka persetujui. Bukan main redah sahaja.

Namun, cuba bayangkan, sepanjang laluan Lebuhraya Pan Borneo yang merentasi kepulauan Borneo semestinya banyak laluan dibina termasuk terpaksa melalui kawasan perkuburan lama. Inilah yang menjadi kemarahan 'penduduk' di alam sana jika tidak menghormati tempat mereka.

Kini mereka mencari mangsa korban bagi membalas perbuatan manusia yang menceroboh kawasan mereka tanpa mereka persetujui dan tanpa manusia melakukan apa jua jenis upacara.

Menjual Benang  Hitam Atau Gelang Merah Untuk Tujuan Dilitkan Pada Tangan Bagi Mengelakkan Hantu PanBorneo.


benang merah dan capan

BAGI MENGIKUTI SEBARANG PERKEMBAGAN BERITA DARIPADA KAMI, SILA IKUTI/LIKE KAMI DI FACEBOOK DENAI BORNEO TWITTER & TELEGRAM.

Begitulah hakikatnya, setiap permasalahan mesti ada 'penyelesaiannya'. haha. Ada juga orang bisnes ini terfikir untuk mengaut keuntungan daripada masalah yang berlaku. Apapun, terpulanglah kepada anda semua untuk menilai kebenarannya mengenai Hantu Panborneo ini.

✍ Sumber Pautan : ☕ denaiborneo

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vlBTTt

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.