Hi! Welcome Back and Stay Tune! KL2017: Skuad Boling Padang Hampiri Sasaran Empat Emas - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KL2017: Skuad Boling Padang Hampiri Sasaran Empat Emas


KUALA LUMPUR - Skuad boling padang negara menghampiri sasaran empat pingat emas apabila meraih kilauan emas ketiga menerusi acara triples wanita pada final di Pusat Boling Padang Nasional, Bukit Kiara di sini hari ini.

Ia diperoleh menerusi gandingan Azlina Arshad, Noorazlinda Zakaria dan Zuraini Khalid yang mencipta kemenangan bergaya 19-11 ke atas Filipina diwakili Vilma Greenlees, Rosita Bradborn dan Hazek Jagonoy selepas permainan yang amat mendebarkan.

Terdahulu, skuad triples lelaki menewaskan Brunei 19-9 pada sebelah pagi sekali gus menjadi pembakar semangat kepada triples wanita untuk mengutip emas ketiga dalam usaha melengkapkan buruan empat emas untuk boling padang.

Aksi perlawanan agak sengit menyaksikan skuad wanita Malaysia ketinggalan empat mata pada ends keenam, namun ia tidak mematahkan semangat trio wanita negara itu bangkit untuk menyamakan kedudukan pada ends kesembilan dengan mata seri 9-9.

Kedua-dua pasukan kemudiannya saling mengejar mata untuk berada di hadapan, namun skuad negara berjaya mendahului pasukan lawan pada ends ke-13 dengan pungutan mata 14-10. Mereka terus mempamerkan aksi bertenaga dan konsisten sehingga tamat perlawanan.

Brunei mengutip gangsa selepas menewaskan Thailand dengan mata 15-11.

"Saya boleh simpulkan setakat ini persembahan semalam (fours) dan hari ini (triples) adalah yang terbaik. Sering kali saya ingatkan mereka agar bermain secara taktikal dan jangan mudah goyah," kata pengurus skuad negara Abd Hadi Abdul Rasip kepada pemberita selepas perlawanan itu.

Dalam pada itu, trio wanita senada menyifatkan kemenangan itu sebagai penyuntik semangat kepada rakan sepasukan yang akan bertanding dalam pusingan final pairs lelaki esok pada 9 pagi, pairs wanita pada 3 petang diikuti single lelaki serta single wanita pada Sabtu.

"Kami akui ada rasa gementar apabila ketinggalan pada aksi awal, namun kami tidak putus asa kerana perasaan gementar itulah yang membangkitkan semangat kami," menurut Azlina. - BERNAMA


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wu9s77

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.