Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ini 3 Risiko Besar Pasaran Global Ketika Ini – Penganalisis - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ini 3 Risiko Besar Pasaran Global Ketika Ini – Penganalisis

Terdapat tiga risiko yang berpotensi menghalang kenaikan pasaran, kata penganalisis Doug Sandler kepada CNBC pada Khamis.

Sandler yang juga ketua penganalisis pasaran di RiverFront Investment Group menjelaskan risiko pertama adalah “geopolitik” – yang menyebabkan pelabur menarik pelaburan mereka daripada pasaran berikutan ancaman risiko geopolitik.

“Pasaran agak baik sembilan tahun lalu walaupun berhadapan beberapa risiko geopolitik dalam tempoh tersebut,” kata Sandler. “Saya rasa jika tiada risiko geopolitik ini, pasaran akan meneruskan kenaikan.”

Risiko kedua yang dijelaskan oleh Sandler adalah presiden Trump – dan ia bukan disebabkan kegagalan beliau merealisasikan janji perubahan cukai, tetapi ia disebabkan sifat Trump itu sendiri.

“Saya rasa orang cepat menilai belau,” kata Sandler. “Beliau lebih banyak bergerak ke tengah, dan saya rasa terdapat potensi beliau akan merealisasikan beberapa agenda yang dijanjikan selepas ini, yang akan memberi faedah kepada beberapa industri.”

Mark Luschini, ketua strategi pelaburan di Janney menunjukkan pendapat yang sama dengan Sandler terhadap “politik presiden sedikit menghalang kenaikan harga saham.”

“Selagi kita tidak melihat kenaikan dalam inflasi dan Fed bergerak perlahan seperti yang kita lihat setakat ini, oleh itu saya rasa sokongan terhadap harga saham akan berterusan ke atas,” kata Luschini.

Risiko terakhir bagi Sandler adalah keterlebihan nilai (overvaluation) dalam nilai saham. Jika pasaran terus meningkat, ini juga akan menjadi masalah penilain pada 2018 dan seterusnya.

 

Untuk berita lebih pantas dan ringkas klik sini

The post Ini 3 Risiko Besar Pasaran Global Ketika Ini – Penganalisis appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2fFZGoR

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.