Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kucing Dilantik Sebagai ‘Super Station Master’ Di Stesen Keretapi Jepun Dan Tugasnya Hanya Tidur Di Kaunter Tiket Sebagai Menyambut Tetamu.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kucing Dilantik Sebagai ‘Super Station Master’ Di Stesen Keretapi Jepun Dan Tugasnya Hanya Tidur Di Kaunter Tiket Sebagai Menyambut Tetamu..


Kucing sememangnya haiwan peliharaan yang terbaik! Dengan mata dan tapak kaki mereka yang lembut, haiwan berkaki empat ini pasti dapat menarik perhatian sesiapa pun.

Oleh itu, apabila sebuah stesen kereta api di Jepun menghadapi kerugian, mereka tahu siapa yang akan dipanggil!


Untuk meningkatkan bilangan pengunjung dan penumpang di stesen itu, Tama merupakan seekor kucing yang sangat comel ini telah dilantik sebagai tuan stesen yang memiliki pesona kucingnya itu mungkin dapat menyelamatkan stesen itu dari kebankrapan untuk masa beberapa tahun!


Pada pertengahan tahun 2000-an, stesen Kishi dari Jepun ini telah menghadapi masalah jutaan kerugian. Stesen kereta api ini hampir kosong tanpa pengunjung dan penumpang.


Untuk menyelesaikan masalah ini, pihak berkuasa telah melakukan satu penyelesaian yang sangat inovatif dan menamakan Tama sebagai “Super stationmaster cat”!


Tama sebelum ini hanyalah seekor kucing terbiar yang berkeliaran di sekitar stesen Kishi. Kehidupannya berubah sekelip mata apabila pihak berkuasa telah tertarik terhadap kecomelannya.


Dihiasi dengan topi dan pakaian seragamnya, Tama telah berjaya menarik perhatian orang ramai yang ingin menyaksikan haiwan sensasi yang berkaki empat ini.


Antara perkara yang penting dalam pekerjaannya ialah tidur pada waktu siang!


Tuan stesen yang terkenal ini duduk di kaunter tiketnya untuk menyambut dan melayan penumpang yang datang. Populariti beliau telah meningkat sejak bertahun-tahun.

Dari produk alat tulis hingga ke seluruh kereta api, kucing ini mengilhami pelbagai produk berdasarkan kecomelannya.

Keretapi yang pernah mengalami kerugian yang besar itu telah laporkan pendapatannya meningkat sebanyak 10 juta kerana Tama.


Kehidupan mulia Tama telah berakhir pada tahun 2015. Upacara terakhirnya dilakukan mengikut ritual tradisional Jepun.


Kucing yang tercinta ini telah banyak meninggalkan warisan dan tempatnya telah diisi oleh seekor kucing lain yang bernama Nitama.-Penmerahpress


✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xZvFLC

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.