Hi! Welcome Back and Stay Tune! Perdana Menteri Tidak Kongkong SPRM - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Perdana Menteri Tidak Kongkong SPRM


KUALA LUMPUR: Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Dzulkifli Ahmad menegaskan beliau tidak pernah diarahkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengambil atau tidak mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak.

Kata beliau, sebaliknya Perdana Menteri membiarkan SPRM berfungsi secara bebas tanpa kongkongan dan berharap rakyat tidak mudah mempolitikkan sebarang tindakan yang diambil oleh SPRM.

“Terlalu banyak isu-isu negara semuanya dipolitikkan. Tidak pernah sama sekali Perdana Menteri memberi apa-apa arahan untuk mengambil tindakan atau tidak mengambil tindakan terhadap sesiapa.

“Beliau beri kebebasan sepenuhnya kepada SPRM. Inilah realitinya,” katanya ketika menjadi ahli panel sesi bertajuk Sesi Rasional Memerangi Rasuah pada Sidang Kemuncak Pemerkasaan Generasi Baharu yang diadakan sempena Perhimpunan Agung UMNO 2017 di sini hari ini.

Dzulkifli pada masa sama berkata, beliau optimis kedudukan Malaysia pada kedudukan ke-55 mengikut Indeks Persepsi Rasuah yang dikeluarkan oleh Transparency International mampu ditambah baik berdasarkan pelbagai inisiatif yang dilancarkan oleh SPRM dalam tempoh setahun yang lalu.-UTUSAN ONLINE


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2BxHLJD

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.