Hi! Welcome Back and Stay Tune! Aktifkan Diri Anda Dengan Kaedah Ini - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Aktifkan Diri Anda Dengan Kaedah Ini

Kini telah menjadi trend bagi golongan lelaki dan wanita untuk menjaga tubuh badan mereka. Tak kisahlah untuk ke gym, berbasikal atau berzumba. Cara hidup ini perlu diamalkan setiap hari untuk memastikan tubuh badan anda sentiasa dalam keadaan cergas. Pergerakan yang lincah dan aktif dapat membantu anda untuk melakukan lebih banyak aktiviti dalam hidup.

Jadi di sini kami kongsikan beberapa tips untuk mengekalkan anda sentiasa aktif dan cergas dalam setiap pergerakan. Semoga dengan perkongsian ini bakal membuatkan anda lebih bersemangat untuk melakukan aktiviti lasak.

Lakukan Senaman

Jika anda kerap melakukan senaman setiap hari ia dapat membantu anda memberi tenaga dalam melakukan pekerjaan dan anda akan setiasa dalam keadaan aktif dan lincah setiap hari. Tidak kisahlah di waktu mana pagi atau petang, anda harus melakukan senaman sekurang-kurangnya sekali dalam sehari.

Sentiasa Mengambil Pemakanan Yang Sihat

Tahukah anda, untuk sentiasa cergas dan aktif anda perlu mengamalkan pemakanan yang seimbang dan kaya dengan nutrien seperti protein, kalsium dan zat-zat galian di dalam setiap hidangan makanan anda. Ada beberapa makanan yang boleh diamalkan tetapi tidak perlu diambil secara berlebihan untuk mendapatkan kesihatan yang berpanjangan seperti bijian, kacang dan telur.

Mengamalkan Pengambilan Susu Kalsium Tinggi Setiap Hari

Seringkali terdengar bahawa ramai yang enggan meminum susu kerana ia boleh menggemukkan. Nyata sekali perkara tersebut adalah tidak benar. Rahsia kecergasaan dan pergerakan yang aktif adalah melalui kalsium yang banyak yang terkandung di dalam susu. Anda juga seharusnya bijak dalam memilih susu rendah lemak dan berkhasiat tinggi seperti kalsium dan protein.

Amalkan Yogurt Anlene

Malah jika anda tidak gemarkan susu, Anlene juga turut hadir dalam pilihan yogurt dan turut mempunyai manfaatnya tersendiri.

Susu Anlene mengandungi sekurang-kurangnya 50% lebih mineral (kalsium,magnesium & zink) dan vitamin (vitamin B6 dan D) daripada susu biasa yang ditambah dengan vitamin D1,2. Anlene yogurt mengandungi kira-kira 70% lebih kalsium daripada yogurt biasa.

Berdasarkan rujukan Piawai Pangkalan Data Nutrien USDA untuk Rujukan Taraf:
1. Berbanding dengan 100g susu tepung biasa
2. Berbanding dengan 100ml susu biasa
3. Berbanding dengan 100g yogurt biasa

Jadi Seperti Stacy

Tengok saja Stacy sudah tahu macam mana lincah dia menari bukan? Lebih menakjubkan lagi, melalui video ini, rupanya Stacy memang berani melawan arus dan juga menolak habis-habisan kata-kata negatif orang lain.

Pada usia 27 tahun bukan mudah buat ibu kepada 2 orang anak ini membahagikan tugasannya sebagai seorang ibu dan penghibur. Namun itu bukanlah satu alasan untuk Stacy meninggalkan dunia hiburannya apabila dia sentiasa mengamalkan susu Anlene.

Rasa tercabar betul tonton video Stacy. Ayuh kita bangkit bersama dan amalkan Anlene yang pastinya #LebihDaripadaSekadarSusu!


Video panas artis Malaysia




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2zWJ57p

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.