Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sejumlah Aplikasi Permainan Didapati Mengumpul Data Dan Dengar Apa Yang Anda Sedang Tonton - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sejumlah Aplikasi Permainan Didapati Mengumpul Data Dan Dengar Apa Yang Anda Sedang Tonton

Menjadi kebiasaan kepada ramai pengguna peranti mudah-alih untuk memberikan kebenaran kepada pelbagai aplikasi untuk mengakses beberapa ciri-ciri pada telefon – dan kadang-kala kebenaran diberikan tanpa membaca dan mengetahui apakah ia akan akses.

Kini, melalui laporan NYTimes, ia didapati yang mana sejumlah aplikasi mudah-alih menggunakan integrasi perisian yang dibangunkan oleh Alphonso dan mengakses mikrofon pengguna untuk mengetahui apakah rancangan TV, pengiklanan atau filem yang sedang ditonton oleh seseorang pengguna.

Seperti biasa, Alphonso meminta kebenaran daripada pengguna untuk mengakses mikrofon dan lokasi sebelum mengumpulkan data berkaitan. Integrasi perisian ini dilihat hadir pada sekitar 250 permainan di Google Play Store, dan beberapa di Apple App Store.

Bagi para pengguna peranti pintar, anda sering dinasihatkan untuk membaca penerangan sesuatu aplikasi sebelum memasangnya – dan pada masa yang sama mengenal-pasti terlebih dahulu apakah kebenaran yang diberikan oleh anda untuk sesuatu aplikasi.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2EiT7U2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.