Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bilakah Anda Perlu Menggantikan ‘Seluar Dalam’ Baru? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bilakah Anda Perlu Menggantikan ‘Seluar Dalam’ Baru?

Wahai wanita, tahukah anda berapa besar pengaruh seluar dalam untuk kesihatan reproduktif organ kewanitaan? Seluar dalam sebagai organ wanita harus selalu bersih.

Jangan lembab, kerana bakteria memang suka membiak di tempat yang lembap. Ini boleh menyebabkan masalah pada organ kewanitaan anda! Oleh itu, anda perlu menukar seluar dalam secara rutin.

Biasanya berapa kali anda menukar seluar anda dalam sehari? Ramai wanita menukar seluar dalam mereka sekali sehari. Malah, seluar dalam itu perlu diganti setiap 12 jam. Katakan anda memakai seluar pada pukul 6 pagi, jadi pukul 6 petang mesti ditukar.

Ish, apa bahayanya jika tidak kerap menukar seluar dalam? Bau yang tidak menyenangkan! Berkutu! Lihat berikut ini, satu demi satu.

1. Rasa gatal

Bakteria yang terdapat di dalam seluar dalam akan melekat pada MIss V sehingga boleh menyebabkan gatal-gatal di kawasan kewanitaan.

2. Ruam pada kulit

Jika rasanya gatal, anda mesti menggaru, betul? Sekiranya sering digaru muncul ruam merah di kawasan kewanitaan. Semakin kerap tidak menukar seluar dalam, semakin banyak pula ruam.

3. Bau

Jangkitan kulat dan bakteria yang melekat pada Miss V boleh menyebabkan bau yang tidak menyenangkan, terutama jika anda mengalami keputihan, bau semakin tajam!

4. Jangkitan kulat

Kulat yang membiak juga boleh menyebabkan jangkitan, terutamanya jika ada kecederaan kecil di kawasan kewanitaan.

5. Bulu Miss V berkutu

Eeeeee! Yang ini sangat jijik. Kutu rambut saja sudah jijik apalagi pada Miss V. Jika anda tidak berhati-hati, anda mungkin mendapat jangkitan yang teruk.

Bagaimana? Sudahkan anda tahu berapa kali anda perlu menukar seluar dalam? Simpan dan kongsikan artikel ini sentiasa.

Sumber: Popbela

The post Bilakah Anda Perlu Menggantikan ‘Seluar Dalam’ Baru? appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2DJMGfR

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.