Hi! Welcome Back and Stay Tune! 5 Sebab Cinta Pudar Setelah Mendirikan Rumah Tangga - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

5 Sebab Cinta Pudar Setelah Mendirikan Rumah Tangga

Di awal perhubungan cinta, seseorang merasakan cinta dan kasih sayang berlebihan seperti tidak penghujungnya. Tetapi kebanyakan orang akan merasakan perbezaan selepas berkahwin, iaitu cinta rasa semakin pudar.

Kenapa ini berlaku? Seperti yang dipetik daripada laman Boldsky, ada beberapa sebab mengapa cinta boleh pudar di antara suami isteri.

Harapan

Setiap orang mempunyai harapan mereka tersendiri mengenai pasangan dan bagaimana kehidupan mereka. Tetapi jenis jangkaan dan harapan tidak seperti yang diharapkan, dan rasa kecewa. Inilah yang kemudian mencetuskan cinta kian pudar. Cinta yang wujud memenatkan kerana tekanan harapan.

Tanggungjawab

Kadangkala tanggungjawab yang berlebihan juga boleh menyebabkan keletihan pada pasangan. Pihak yang terlalu mengutamakan tanggungjawab supaya beban di satu pihak sahaja, bukan sahaja boleh mencetuskan hujah tetapi juga memudar kasih sayang. Apabila tanggungjawab dikongsi secara saksama, cinta dapat dikekalkan.

Pergaduhan/Kebencian

Oleh kerana terlalu banyak masalah, emosi juga akhirnya menimbulkan masalah. Apabila anda tidak dapat mengawal emosi anda, anda dan pasangan akan marah dengan cara yang salah, iaitu dengan mengeluarkan kata-kata kasar, mengungkit kesilapan, dan juga saling menyalahkan.

Hilang rasa hormat

Apabila telah hilang rasa saling menghormati, anda kelihatan seperti orang asing walaupun duduk dalam satu rumah dan tidur di satu tempat tidur. Suasana perkahwinan menjadi sejuk kerana hanya kerana satu ego. Terutamanya jika anda berdua mula menghindari antara satu sama lain untuk bertemu satu sama lain.

Masalah tiada penyelesaian

Oleh kerana tidak ada komunikasi yang baik, ia hanya meninggalkan banyak masalah yang tidak dapat diselesaikan, tanpa henti. Apabila satu masalah ditimpa dengan masalah lain yang belum selesai, akan ada siri masalah yang tiada penghujungnya.

Itulah perkara yang memudarkan cinta selepas perkahwinan. Lebih baik jika pasangan suami isteri memahami perkara ini dan cuba untuk mengelakkannya.

The post 5 Sebab Cinta Pudar Setelah Mendirikan Rumah Tangga appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Ikpwv3

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.