Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tun M Ramal PAS Menang 11 Kerusi PRU14, 'Back Up' DAP - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tun M Ramal PAS Menang 11 Kerusi PRU14, 'Back Up' DAP





ALOR SETAR -  Presiden Pakatan Harapan (PH) , Tun Dr Mahathir Mohamad meramalkan PAS akan mendapat 11 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Ke-14 (PRU14) berbanding 27 kerusi pada PRU-13 yang lalu.

Menurut bekas Perdana Menteri itu, dahulu PAS hanya menang besar kerana bergabung dengan DAP namun kini Parti Islam itu bertanding pada PRU-14 hanyalah untuk memecah-belahkan orang Islam.

"Sekarang ini dia punya fatwa adalah PAS patut bertanding walaupun kalah untuk tarik pengundi supaya jangan undi Pakatan Harapan, beri kemenangan kepada UMNO.

"Dulu (PAS mendakwa) UMNO kafir tapi sekarang PAS berusaha nak bagi UMNO menang.

"Di mana kedudukan Hadi ini? Di mana-mana tempat pun tiada harapan (PAS menang).

"Kali ini Hadi kata dia nak bertanding 160 kerusi. Dia boleh dapat kerusilah, selain daripada itu tidak dapat. Niat tak baik. Kita bertanding sebab nak dirikan kerajaan, tukar kerajaan tapi PAS bertanding sebab nak yang buruk itu kekal, yang baik tersekat," dakwa calon Parlimen Langkawi itu dalam satu program 'Sepetang Bersama Kepimpinan Harapan di Bukit Changgang, Selangor, kelmarin.

Dr. Mahathir mendakwa pendiriannya sudah berubah sama sekali terhadap Penasihat DAP, Lim Kit Siang kerana calon Parlimen Iskandar Puteri itu dikatakan tidak seburuk yang disangka.

Sementara itu, ditanya mengenai kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Dr Ahmad Zahid Hamidi yang pembangkang merancang untuk memasukkan beliau ke hospital menjelang hari pengundian bagi meraih simpati pengundi, Dr Mahathir menafikan perkara itu.

"Saya tidak perlu ke hospital untuk mendapatkan undi simpati," katanya memetik Utusan Online.

Selain itu, beliau turut mengulangi dakwaannya sebelum ini bahawa Ahmad Zahid ada bertemu beliau untuk mendapat sokongannya selepas menjadi Timbalan Perdana Menteri, walaupun perkara itu sudah dinafikan Ahmad Zahid.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib sebelum ini turut menyatakan bahawa dakwaan Dr Mahathir itu tidak berasas kerana beliau lebih mengenali Ahmad Zahid.



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2HRoM4f

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.