Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tanggungjawab RELA sokong BN, kata Zahid - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tanggungjawab RELA sokong BN, kata Zahid

zahid-rela

MARUDI: Timbalan Perdana Menteri Datuk Ahmad Zahid Hamidi hari ini berkata, sudah menjadi tanggungjawab anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA) untuk menyokong BN dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak kali ini.

“Kita ada tanggungjawab. Yang pertama, kita mesti beri sokongan kepada Ketua Menteri (Tan Sri Adenan Satem). Kedua, kita wajib bawa seorang lagi untuk bersama-sama kita (menyokong Adenan).

“Inilah kekuatan darah perkasa RELA dan keluarga untuk bersama-sama kerajaan, dan tentukan kita memilih BN untuk kembali memerintah,” kata Menteri Dalam Negeri itu kepada kira-kira 500 anggota RELA yang hadir.

Beliau berucap dalam majlis pemimpin bersama RELA dan pelancaran projek menaiktaraf bekas jalan-jalan balak Sarawak (Fasa 4): Bahagian Miri, di Dewan Masyarakat Long Lama, Telang Usan hari ini.

Sebelum itu, Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) RELA Malaysia, Kamaruddin Mohd Rafiq dalam ucapannya sebelum itu memaklumkan terdapat sejumlah 3438 anggota RELA yang berdaftar sebagai pengundi di DUN Telang Usan.

Kamaruddin juga mengumumkan kerajaan Sarawak sebelum ini menyumbangkan RM8 juta kepada RELA, yang menurutnya peruntukan terbesar yang pernah diberikan sebuah kerajaan negeri kepada badan sukarelawan itu.

Di majlis yang sama, Zahid turut mengumumkan kerajaan telah meluluskan peruntukan RM200 juta bagi projek menaiktaraf jalan-jalan balak di kawasan pedalaman itu.

Beliau juga menggesa penduduk Telang Usan menolak calon pembangkang yang menurutnya tidak akan mampu membawa pembangunan kepada penduduk di sini.

“Kalau pilih calon lawan, tak boleh buat apa-apa. (Pembangkang) hanya pandai merungut, kutuk dan berjanji kosong.

“Kalau calon kita menang, apatah lagi menang besar, saya akan kembali ke sini dan beri peruntukan tambahan,” katanya lagi.

Turut hadir adalah penyandang DUN Telang Usan dari PBB, Dennis Ngau yang akan dicabar calon PKR Roland Engan pada hari pengundian 7 Mei ini.



Mukah Pages bring you trending news media with Free Malaysia Today http://ift.tt/1NFNVMr

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.