Hi! Welcome Back and Stay Tune! Undi India meningkat kepada 70% di dua PRK - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Undi India meningkat kepada 70% di dua PRK

subramanian

KUALA LUMPUR: Peratusan undi kaum India terhadap BN meningkat kepada 70% pada PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar semalam.

Presiden MIC, Datuk Seri S Subramaniam berkata, peratusan pengundi yang keluar menunaikan tanggungjawab mereka semalam juga mencecah 70% hingga 75%.

“Kami agak gembira peratusan pengundi India yang kami sudah kenal pasti keluar mengundi agak tinggi.

“Ini bermakna usaha MIC untuk mendekatkan komuniti India kepada BN amat baik,” katanya selepas menghadiri sambutan Hari Yoga Antarabangsa di Stadium Badminton Cheras hari ini.

Seramai 71% pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka di Kuala Kangsar dan 74% di Sungai Besar semalam, angka itu bagaimanapun lebih rendah daripada sasaran Suruhanjaya Pilihan Raya sebanyak 75%.

Kerusi Parlimen Kuala Kangsar dimenangi Datin Mastura Mohd Yazid, isteri Allahyarham Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad yang terkorban dalam nahas helikopter di Sebuyau, Sarawak pada 5 Mei, dengan majoriti lebih besar iaitu 6,969 undi.

Sementara Budiman Mohd Zohdi yang juga Adun Sungai Panjang turut berjaya mempertahankan kerusi Sungai Besar yang disandang Allahyarhamah Tan Sri Noriah Kasnon yang juga terkorban dalam nahas helikopter itu dengan majoriti selesa iaitu 9,191 undi.

Subramaniam yang juga Menteri Kesihatan berkata, BN telah mengenal pasti mesej yang hendak disampaikan masyarakat India kepada kerajaan melalui dua PRK itu.

“Ia perlu bagi kami untuk mengenal pasti supaya apa yang dimahukan mereka dapat dipenuhi dan sokongan ini akan berterusan dan menjadi lebih baik.

“Dan sudah tentu isu komuniti perlu diutamakan,” katanya sambil mengingatkan kerajaan BN supaya menangani isu-isu kritikal yang dihadapi rakyat bagi membolehkan BN terus mendapat sokongan kuat pada PRU akan datang.





Mukah Pages bring you trending news media with Free Malaysia Today http://ift.tt/1SbQ8ud

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.