Hi! Welcome Back and Stay Tune! 30 Ribu Hadir Beri Sokongan Kepada CM Lim Di Mahkamah - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

30 Ribu Hadir Beri Sokongan Kepada CM Lim Di Mahkamah

3

Difahamkan pagi tadi, ketika kes rasuahnya di sebut semula di Mahkamah Tinggi Penang, CM Lim diiringan hampir 1,000 orang penyokong rapat dalam perjalanan ke bilik perbicaraan.

Sedangkan di luar bangunan Mahkamah, berpuluh-puluh ribu rakyat lagi menunggu dan menjeritkan kata-kata semangat kepada CM Lim.  CM Lim difahamkan begitu terharu dengan sambutan yang sangat luar biasa itu sehingga menitiskan air mata.

Begitupun, masih terdapat sekitara 20-30 orang UMNO yang membawa placard mendakwa CM Lim sebagai rasuah.  Berbanding placard yang dibawa penyokong CM Lim, placard yang dibawah orang UMNO ini tidak berkualiti langsung, hanya manila card tulis tangan dengan marker pen.

Sedangkan penyokong CM Limmembawa placard yang berkualiti tinggi, dicetak dengan dakwat yang mahal sebagai tanda solidariti terhadap kezaliman yang dikenakan ke atas CM Lim.

Timbul persoalan, dengan sokongan yang begitu kuat, perlukah lagi diteruskan pendakwaan ini?  Ingat, rakyat adalah hakim negara dan perkara ini bukan baru, tapi sudah diamalkan sejak sekian lama lagi di negara kita yang tercinta ini.

Bagaimanapun menjelang tengahari tadi, difahamkan kes itu mungkin ditangguhkan kerana faktor pihak pembelaan perlu meneliti lebih 13,000 dokumen yang diserahkan pihak pendakwaan.



Sumber : Negara Pakatan Rakyat http://ift.tt/2delhEq

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.