Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dulu Ketika Umur 22 Tahun Datang Minta Kerja Di Ladang Sawit Tapi Ditolak. Selepas 20 Tahun Lelaki Ini Beli Ladang Sawit Itu !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dulu Ketika Umur 22 Tahun Datang Minta Kerja Di Ladang Sawit Tapi Ditolak. Selepas 20 Tahun Lelaki Ini Beli Ladang Sawit Itu !!!

Dulu Ketika Umur 22 Tahun Datang Minta Kerja Di Ladang Sawit Tapi Ditolak. Selepas 20 Tahun Lelaki Ini Beli Ladang Sawit Itu !!! | Tidak dinafikan pendidikan merupakan perkara yang paling penting pada hari ini, semua orang berlumba-lumba menjadi cemerlang demi untuk menjamin kehidupan yang senang pada masa hadapan. Selain pendidikan, usaha keras dan kesungguhan juga sangat penting untuk berjaya.

Seperti kisah yang nak dikongsi ini, individu ini berbasikal menjual aiskrim dan bekerja di ladang getah untuk membantu keluarga seawal 11 tahun lagi. Malah, pada usia 22 tahun, permohonannya untuk bekerja di ladang kelapa sawit ditolak kerana tidak boleh berbahasa Inggeris. Dan sekarang, lelaki ini merupakan orang ke-5 terkaya di Malaysia!

Permohonan kerja ditolak kerana tak pandai bahasa inggeris

Bersama anak lelakinya
(Photo credit to Kee Hua Chee)

Perangai pelik suka bercakap dengan pokok kelapa sawitnya

sumber : Syahril A. Kadir

P.S. 1 – Ada Apa Dengan Brunei? Bila Tahu Inilah Keadaan Brunei Pasti Ramai Rasa Hendak Pindah Ke Brunei Sekarang !!!
P.S. 2 – Aku Selalu MERUNGUT Pada Suami Duit Belanja Tak Cukup. TINDAKKAN Suami Buat Aku MENANGIS Dan MENYESAL !!!
P.S. 3 – Korang Pernah Mimpi Tentang BAYI?? SERAM… Inilah Maksud Jika Selalu MIMPI Bayi !!!
P.S. 4 – ‘Uncle’ Ini TERINGIN Nasi Lemak Ikan Keli. Tindakkan ‘Uncle’ Ini Buat Peniaga Itu TERKEJUT !!!
P.S. 5 – Dua Pemuda Tahan Teksi Tapi Minta Jangan Guna Meter. Apa Yang Berlaku Seterusnya Buat Pemandu Teksi Itu Bagi Naik Free !!!

The post Dulu Ketika Umur 22 Tahun Datang Minta Kerja Di Ladang Sawit Tapi Ditolak. Selepas 20 Tahun Lelaki Ini Beli Ladang Sawit Itu !!! appeared first on SEMASA VIRAL.



from SEMASA VIRAL http://ift.tt/2kjunzH


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.