Hi! Welcome Back and Stay Tune! Honda S2000 Generasi Baharu Bakal Muncul Pada 2018 – 2.0 Liter Supercharge Dan Turbo, Berkuasa 320 Hp - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Honda S2000 Generasi Baharu Bakal Muncul Pada 2018 – 2.0 Liter Supercharge Dan Turbo, Berkuasa 320 Hp

Honda dikhabarkan bakal memperkenalkan jelmaan semula roadster S2000 menjelang tahun 2018 nanti, lapor Car And Driver. Setakat ini, Honda telah membina kereta sport Kei berenjin tengah 660 cc – Honda S660 – yang hanya dijual untuk pasaran Jepun, manakala supercar hibrid NSX dijual dengan jenama Acura di Amerika. Jadi, ada satu ‘lohong’ yang kosong untuk kereta sport bersaiz kecil bagi pasaran yang cukup berpotensi itu.

Oleh itu, sumber dalaman Honda memberitahu portal berkenaan, Honda akan membina sebuah model antara S660 dan juga NSX, bagi memberikan produk kepada pengedar Honda di Amerika. Pada tahun 1998, Honda telah memperkenalkan S2000 AP1 sebagai meraikan ulang tahun ke-50 mereka, manakala pada tahun 2018, S2000 generasi baharu dijangka bakal muncul bagi meraikan ulang tahun ke-70 jenama dari Jepun berkenaan.

Sebelum ini, ada khabar angin mengatakan S2000 generasi seterusnya bakal dikuasakan dengan enjin 2.0 liter VTEC Turbo dari Civic Type-R. Tetapi sumber tersebut mengatakan “Enjin 2.0 liter turbo dari Type-R memang hebat, tapi menjelang 2018 nanti ia telah pun menjadi cerita lama. Kami perlu lebih kehadapan. Sebagai model untuk meraikan ulang tahun, kereta sport tersebut perlu istimewa, jadi ia perlukan unit janakuasa baharu dan juga casis yang unik.”

Laporan dari majalah Jepun Holiday Auto ada menyatakan S2000 generasi baharu bakal menggunakan enjin dengan dua sistem induksi paksaan yang beroperasi dalam dua peringkat. Sistem berkenaan adalah hampir seiras dengan sistem yang dibangunkan oleh Mitsubishi, menggunakan supercharger elektrik untuk menghilangkan turbo-lag, kemudian disambung oleh pengecas turbo konvensional bagi mendapatkan kuasa puncak.

Sistem berkenaan bukan sahaja lebih kompak dan ringan, malah ia turut lebih efisien dan juga mampu memberikan respon pendikit yang lebih baik dan tajam. Enjin empat silinder 2.0 liter berkenaan tetap akan dipasang menegak kebelakang seperti model sedia ada, dengan jangkaan bekalan kuasa sekitar 320 hp. Ia bakal memacu roda belakang menerusi kotak gear klac berkembar lapan-kelajuan.





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.