Hi! Welcome Back and Stay Tune! Misbun kembali kepada BAM bagi merealisasikan impian Chong Wei - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Misbun kembali kepada BAM bagi merealisasikan impian Chong Wei

KUALA LUMPUR: Selepas hampir tujuh tahun menyepi, legenda badminton negara, Datuk Misbun Sidek kini kembali semula ke Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selaku ketua jurulatih perseorangan negara bagi merealisasikan impian bekas anak didiknya, Datuk Lee Chong Wei bergelar juara dunia.

Misbun mengakui sukar baginya untuk menolak permintaan Chong Wei yang bersungguh-sungguh menagih khidmat beliau bagi mencapai impiannya menjuarai Kejohanan Badminton Dunia di Glasgow, Scotland, Ogos depan.

Menurut Misbun, pujukan tanpa jemu Chong Wei akhirnya membuka hati beliau untuk kembali ke pangkuan BAM selain mengadakan perbincangan bersama Presiden BAM Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria dan telah memberikan persetujuan secara lisan.

"Saya perlu akui bahawa Chong Wei adalah sebab utama kepulangan semula saya menyertai BAM, banyak kali dia datang bertemu dan saya lihat dia benar-benar berharap kepada saya kali ini.

Jadi saya akur dengan permintaannya kerana saya sudah anggap dia seperti anak saya sendiri. Saya nampak kesungguhan dan atas sebab itu saya terima," katanya ketika ditemui pemberita di kediamannya di Ukay Perdana, hari ini.

Walaupun sebelum ini terdapat sedikit salah faham antara beliau dengan pengurusan BAM, yang mengakibatkan beliau memberi laluan kepada individu lain untuk melatih Chong Wei, Misbun tetap mengikuti rapat perkembangan Chong Wei meskipun telah tujuh tahun meninggalkan persatuan induk badminton itu.

"Chong Wei masih lagi mempraktikkan ilmu yang saya terapkan padanya walaupun saya telah tinggalkan BAM sejak 2011 dan prestasinya sekarang ini ada turun dan naik.

Mungkin Chong Wei mahu saya kembali kerana inginkan ilmu penghabisan daripada saya dan mahu menamatkan kariernya bersama saya," katanya.

Misbun adalah individu yang bertanggungjawab mengembangkan bakat jaguh badminton negara, Chong Wei sehingga muncul pemain perseorangan lelaki pertama memenangi kesemua gelaran Siri Super, dan meraih gelaran berprestij termasuk dua pingat perak Sukan Olimpik dan tiga kejuaraan All England.

-- BERNAMA



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2re9Hws

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.