Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pemergian Raja Ahmad Zainuddin satu kehilangan besar - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pemergian Raja Ahmad Zainuddin satu kehilangan besar

IPOH: Pelbagai pihak menyifatkan pemergian Allahyarham Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar sebagai satu kehilangan besar, bukan sahaja dalam bidang sukan, politik dan pentadbiran negeri, malah juga sebagai seorang rakan.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menyifatkan allahyarham sebagai seorang yang komited memberi sumbangan untuk memastikan pentadbiran negeri berjalan baik di samping pengurusan sukan bolasepak yang baik.

Selain itu, kata beliau, allahyarham juga mempunyai bakat yang besar di dalam bidang penulisan di media massa dan juga novel.

“Beliau merupakan rakan saya, bukan sahaja dalam politik, saya rasa satu kehilangan yang amat sangat dan banyak jasa beliau kepada Perak dan negara.

“Bagi pihak kerajaan negeri, saya mengucapkan takziah kepada keluarga allahyarham, didoakan semoga rohnya di tempatkan di tempat yang sebaik-baiknya di sini Allah,” katanya kepada pemberita selepas menziarahi jenazah allahyarham di Kampung Seri Ampang B, dekat sini pada Jumaat.

Allahyarham Raja Ahmad Zainuddin, 61, meninggal dunia di Hospital KPJ Ipoh kira-kira jam 8.45 pagi ini selepas dimasukkan ke hospital berkenaan Isnin lalu.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Datin Seri Sabaniah Ahmad Sabri, 56, dan tiga anak, Raja Ahmad Zhafir, 28, Raja Nur Dzafirah, 23, dan Raja Nur Dzhoriifah, 20.

Dr Zambry berharap akan lahir ramai tokoh-tokoh seperti allahyarham yang penuh dedikasi dan mendambakan diri untuk bidang yang diceburinya, khususnya bidang sukan.

Bekas Presiden Persatuan Bolasepak Perak (PAFA) dan bekas Naib Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Datuk Zainol Fadzi Paharudin pula berkata, ketokohan dan kredibiliti allahyarham dalam politik dan sukan tidak boleh dipertikaikan.

“Kejayaan dan kegemilangan bola sepak Perak di zaman beliau sukar untuk diulangi dalam masa terdekat ini, pemergiannya adalah kehilangan besar bagi keluarga bola sepak negeri dan negara,” ujarnya.

Bekas pemain bola sepak negeri dan negara, Isham Sharudin pula menyifatkat allahyarham sebagai seorang sangat tegas tetapi sangat rapat dengan pemain, sehingga beliau mengenali dan mengetahui perwatakan setiap pemain.

“Beliau bukan sahaja ditakuti oleh pemain, malah beliau juga sangat dihormati oleh pemain,” katanya sambil memberitahu, ketika zaman Allahyarham Raja Ahmad Zainuddin, mutu dan ranking bola sepak negara jauh lebih baik daripada sekarang.

Wartawan veteran, Azizan Hashim, 62, pula menceritakan karier kepimpinan bola sepak allahyarham bermula apabila beliau berjaya membawa pasukan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) menjuari Liga Ipoh.

‘Selepas itu, allahyarham terus naik dan pergi jauh di dalam dunia bola sepak sehingga menjadi salah seorang tokoh yang disegani dan dihormati,” katanya yang telah mengenali allahyarham lebih 30 tahun.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rdDZQ1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.