Hi! Welcome Back and Stay Tune! Permit pengendali treler nahas 8 maut digantung - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Permit pengendali treler nahas 8 maut digantung

SURUHANJAYA Pengangkutan Awam Darat (SPAD) menggantung permit pengendali treler yang terbabit dalam kemalangan maut mengorbankan lapan nyawa di Kilometer 25 Jalan Bahau-Keratong, Jempol pada Ahad lalu.

SPAD dalam satu kenyataan hari ini berkata, semua permit kenderaan di bawah kendalian Golden Horse Plantations Sdn.Bhd tidak dibenarkan beroperasi sementara waktu bagi membolehkan siasatan audit pematuhan dijalankan berdasarkan Kod Amalan Keselamatan Industri (SPAD ICOP).

"Keselamatan pengguna jalan raya adalah keutamaan di bawah syarat Lesen Pengendali SPAD. Semua pengusaha pengangkutan awam darat dikehendaki mendukung standard tertinggi dalam mengendalikan kenderaan mereka," katanya.

Katanya, SPAD akan turut membantu siasatan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berhubung kes berkenaan apabila diperlukan.

Dalam kemalangan kira-kira 2.20 petang itu, lapan maut termasuk enam rentung dalam kemalangan membabitkan empat kenderaan di Kilometer 25 Jalan Bahau-Keratong, Jempol.

Kemalangan membabitkan sebuah treler, sebuah Perodua Myvi, sebuah kenderaan pelbagai guna Proton Exora dan sebuah Toyota Vios.

Kemalangan dipercayai berlaku apabila treler yang datang dari arah Keratong menghala ke Bahau cuba memotong sebuah motorsikal tetapi tidak lepas lalu membrek trelernya.

Treler itu kemudiannya memasuki laluan bertentangan di sebelah kanan dan dalam masa sama sebuah Myvi yang datang dari arah bertentangan itu cuba mengelak treler berkenaan menyebabkannya memasuki ke kiri jalan dan bertembung dengan sebuah Vios dari arah Keratong ke Bahau.

Berdasarkan kenyataan itu, SPAD turut memberi amaran kepada pengendali treler lain berhubung undang-undang yang akan diambil jika mereka didapati melanggar peraturan keselamatan.

"Suruhanjaya tidak akan teragak-agak membatalkan lesen dan permit pengendali yang didapati melanggar syarat keselamatan yang wajib dipatuhi di bawah syarat lesen pengendali.

“Suruhanjaya turut menzahirkan rasa simpati dan takziah kepada keluarga nahas yang terbabit dalam kemalangan itu," kata kenyataan itu.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sYoyNt

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.