Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pertama Kali Beraya Bersama Anak Kecil - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pertama Kali Beraya Bersama Anak Kecil

Pertama Kali Beraya Bersama Anak Kecil

Pertama Kali Beraya Bersama Anak Kecil

Assalamualaikum semua sy mempunyai seorang anak baru 8 bulan. Ini adalah pertama kali saya beraya bersama anak kecil. Anak saya jenis yang tak nak pada orang yg dia tak kenal.

Luahan saya di sini simple sahaja. Saya tak tahan dengan orang sekeliling ketika beraya. Saya biasanya akan bagi tahu awal-awal pada orang yg minta untuk ambik dukung anak saya yang anak saya tak mahu pada org yang dia tak kenal. Tapi sy tak paham kenapa orang masih degil nk rampas jugak anak saya dari saya walaupon dah dimaklumkan awal-awal. Memaksa budak kecil tu sampai menangis2 teresak-esak. Bila saya mintak balik untuk dukung tak juga diendahkan. Dibiarkan anak sy menjerit-jerit sampai serak-serak suara.

Situasi yang lain pula yang saya tak faham kenapa masih nak hisap rokok berdekatan dengan anak-anak kecil ini. Tak mengerti lagi kah yang mereka ni sangat fragile?

Berdasarkan situasi di atas ni saya nasihatkan supaya:

1. Kalau budak kecil tak nak kat awak tak payah lah nak rampas-rampas budak tu dari mak dia. Tak perlu nak paksa-paksa budak tu suka awak. Kesian budak tu menangis-nangis kang balik rumah demam pulak budak tu. Berperikemanusiaan sikit jangan nak ingat seronok sendiri saje. Budak tu bukan anak patung.

2. Untuk penghisap rokok tolong pergi merokok jauh-jauh. Tlg jangan jadi pembunuh terutama pada anak-anak kecil.kalau lepas merokok pon tolong elakan pegang budak kecil. Dont worry parents tu pasti akan lebih suka dan lega bila anda tak pegi pegang anak dia.

3. Kalau jumpa budak comel tolong tolong jangan cubit pipi budak tu. Kesian tau. Bayangkan kalau dia pegi beraya jumpa 50 org semua cubit pipi dia. Kesian dia dah hilang kecomelan dia. The worst part is anda mungkin menyebarkan kuman pada si kecil. Balik rumah demam pula dia, kesian kan? Kalau geram sgt pon pegang la tangan or kaki dia please jgn muka dia.

Pendek dan ringkas sahaja luahan saya ni. Harapnya lebih ramai yang buka mata. Lebih ramai yamg beri perhatian. Kasihankan budak kecil yang helpless ni. Semoga anda mengelakan diri dari berbuat demikian dan saya ucapkan terima kasih jika anda peka dan beri perhatian pada masalah ni. Terima kasih banyak-banyak.

Ibu baby

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s5auAZ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.