Hi! Welcome Back and Stay Tune! PMI Sektor Pembuatan US Naik Sedikit Kepada 54.9 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

PMI Sektor Pembuatan US Naik Sedikit Kepada 54.9

Sektor pembuatan Amerika Syarikat mengukuh sedikit pada Mei dengan indeks PMI meningkat ke paras 54.9 dari 54.8 sebelum ini. Jangkaan pasaran bagi data kali ini ialah 54.5 yang rendah daripada data sebenar yang dikeluarkan.

Dari 18 industri, 15 daripadanya dilaporkan merekodkan peningkatan bulan lalu.

Komponen tempahan dalam sektor pembuatan mengukuh ke paras 59.5 dari 57.5 sebelum ini, manakala terdapat kejatuhan dalam pengeluaran dari 58.6 kepada 57.1.

Komponen tempahan yang belum dihantar merosot dari bacaan 57 kepada 55, manakala tempahan eksport kekal kukuh.

Terdapat peningkatan dalam komponen pekerjaan dari 52 pada April kepada 53.5 bulan lalu yang mengekalkan jangkaan pengukuhan kenaikan pekerjaan pembuatan dalam data NFP Jumaat ini.

Tekanan inflasi berkurang sedikit berikutan kejatuhan dalam indeks harga dari 68.5 kepada 60.5. Hal ini menunjukkan jangkaan kepada tekanan inflasi berkurang dalam masa terdekat.

Data secara keseluruhan menunjukkan pengukuhan dalam sektor pembuatan dan peningkatan ini dilihat menyokong pengetatan polisi The Fed pada Jun.

Selepas laporan ini dikeluarkan, pasaran kurang bertindak balas dengan bacaan positif oleh sektor pembuatan dengan ia hanya berubah sedikit bulan lalu.

The post PMI Sektor Pembuatan US Naik Sedikit Kepada 54.9 appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rYwssO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.