Hi! Welcome Back and Stay Tune! Data Tahunan Perbelanjaan Pengguna US Meleset Dari Jangkaan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Data Tahunan Perbelanjaan Pengguna US Meleset Dari Jangkaan

Data inflasi keutamaan Fed iaitu Perbelanjaan Penggunaan Peribadi (Personal Consumption Expenditure, PCE) tidak berubah pada Jun di paras 0.1%. Manakala bacaan tahunan jatuh kepada 1.4% dari 1.5% sebelum ini berikutan harga tenaga yang terus menekan indeks ini.

Bacaan Core-PCE juga tidak berubah pada Jun dan juga sejajar dengan jangkaan pasaran. Bacaan tahunan tidak berubah dari 1.5%.

Dengan data-data sebelum ini juga di bawah jangkaan dan kurang memberangsangkan, di mana ia memberi keraguan kepada pasaran sama ada Fed dapat mencapai sasaran 2% dalam beberapa bulan akan datang.

Walaupun data-data PCE tidak banyak berubah, tetapi data perbelanjaan peribadi (Personal Spending) menunjukkan bacaan tren yang semakin menurun sekaligus memberi risiko kurangnya tekanan inflasi dalam beberapa bulan akan datang.

Secara keseluruhan, data kali ini masih dilihat memberi kesan negatif kepada inflasi dengan kurangnya tekanan terhadap inflasi di Amerika Syarikat.

US dolar bergerak perlahan selepas data ini dikeluarkan apabila dilihat kepada pasangan matawang EURUSD dan GBPUSD. Namun, emas mengukuh dengan signifikan dan begitu juga dengan Yen.

The post Data Tahunan Perbelanjaan Pengguna US Meleset Dari Jangkaan appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2w2i2a9

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.