Hi! Welcome Back and Stay Tune! Saat Ingin Dibunuh kerana Gigit Tangan Tuan, Anjing ini Bersikap Aneh dan Sangat Mengejutkan!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Saat Ingin Dibunuh kerana Gigit Tangan Tuan, Anjing ini Bersikap Aneh dan Sangat Mengejutkan!!

Seorang netizen bernama Ak Ang menceritakan kisah mengharukan tentang anjingnya.

Kisah ini bermula pada satu tahun lalu saat Ang menemukan anjing ini terjepit di celah gunung batu.

Ia segera meminta bantuan beberapa orang untuk membebaskan anak anjing tersebut.

Dalam satu tahun, Ang merawat dan membersarkan anjing tersebut. Peliharaannya ini sangat menakutkan dan suka melompat ke arah Ang. Binatang ini bahkan selalu menunggu Ang pulang setiap hari. Belakangan, Ang sibuk mengemas barangan untuk pindah rumah. Anjing ini pun melihat Ang memindahkan banyak barang dan ingin ikut juga. “Aku tidak punya waktu bersamanya, jadi aku mengikatnya,” ucap Ang. Hal inilah yang membuat anjingnya mengamuk dan menggigit Ang.

Ang pun segera dibawa ke hospital untuk menerima perawatan. Dokter menyuntiknya dengan vaksin anti-rabies untuk langkah pencegahan dan dia harus disuntik 4 kali lagi dalam 2 minggu.

Selepas kejadian itu, anjing tersebut mulai berperilaku aneh. “Menurut pekerjaku, anjing tersebut jadi pendiam sepanjang hari, murung dan banyak termenung daripada kebiasaannya. hal ini sangat aneh,” ungkap Ang.

Ang sendiri bingung harus berbuat apa. Rakan dan keluarganya bahkan menyarankan Ang untuk menyuntik mati peliharaannya ini. Namun, Ang mengaku tak sanggup untuk melakukan hal tersebut.

“Mungkin dia merasa bersalah telah menggigitku. Tapi, keluargaku mengatakan haiwan tidak berpikir seperti itu.” Ang pun kembali dilanda kebuntuan. Lelaki ini memberi nama anjingnya dengan nama Jacky kerana beliau berharap suatu hari nanti haiwan ini boleh jadi sekuat Jacky Chan. Mungkin insiden tersebut adalah bentuk harapan Ang yang terkabul. Setelah lama tak bertemu, Ang akhirnya memberanikan diri melihat anjingnya semula.

Anjing tersebut seperti melambai-lambai memanggil Ang. Mungkin kerana dia kenal dan rindu tuannya yang sudah lama tidak ketemu itu.

Pertemuan tersebut rupanya adalah pertemuan terakhir sebelum Ang berhasrat untuk menghantar anjingnya itu untuk disuntik mati. Namun serta-merta hasrat Ang berubah setelah bertemu kembali dengan anjing kesayangannya itu. “Aku ingin menyuntik matimu sekarang. Tapi, aku melihatmu sangat menyesal dan kamu menitiskan air mata, jadi aku akan memaafkanmu kali ini,” kata Ang pada Jacky.

Tak terduga, Jacky menganggukkan kepalannya seolah mengerti ucapan Ang. “Hatiku luluh saat ia menjilat lukaku dan aku hampir menangis saat anakkku mengambil foto kami,” ungkap Ang.

Mereka bahkan saling berjabat tangan. Ak Ang menulis kisahnya ini melalui akaun facebook-nya. Ceritanya ini akhirnya jadi viral. Para netizen memuji kebaikan hati Ang yang telah memberi kesempatan kedua pada anjingnya. “Mewakili Jacky, aku berterima kasih kamu telah memberinya kesempatan kedua.” “Percayalah, kamu tak akan menyesali keputusanmu hari ini. Jacky akan menyayangimu sepanjang hidup.” Semoga Jacky boleh menjadi lebih baik dan tidak membahayakan Ang lagi ya.

Apakah kamu mempunyai pengalaman yang serupa?

Kredit: FB Ak Ang



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tV66Wc

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.