Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bagi Pengemar Kopi, Boleh Membuatkan Panjang Umur – Kajian - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bagi Pengemar Kopi, Boleh Membuatkan Panjang Umur – Kajian

Sudah pasti banyak orang di luar sana amat mengemari kopi. Disini ada berita baik unuk anda semua. Menurut kajian, apabila seseorang itu minum sebanyak tiga gelas kopi setiap hari boleh hidup lebih lama. Betul atau tidak?

Terdapa sebanyak 20 buah kajian yang telah membuktikan bahawa mereka yang sangat kerap minum kopi boleh hidup dalam jangka masa yang lama. Mereka juga akan lebih panjang umur berbanding orang yang tidak minum kopi.

Mungkin ada segelintir orang di luar sana tidak berapa nak percaya dengan kebenaran ini.

Panjang umur

Menurut kajian yang pertama, ia diterajui oleh Agensi Antarabangsa untuk Kajian terhadap Barah (IARC) dan Kolej Imperial London telah menyelidik sebanyak 500,000 penduduk tempatan di 10 negara Eropah.

Penduduk di eropah minum tiga cawan kopi pada seiap hari dan mereka hidup lebih lama berbanding mereka yang tidak gemarkan minum kopi. Para pengkaji juga telah menyelidikinya sebagai analisis yang paling besar kesannya pada mengamal minum minuman kopi dalam kalangan penduduk Eropah.

Tiada risiko kencing manis, barah dan penyakit jantung

Kajian kedua juga telah termasuk lebih daripada 180,000 dari pelbagai latar belakang di Amerika Syarikat. Kandungan kopi juga boleh menyebabkan seseorang itu hidup dalam jangka masa yang lama dan mereka juga akan kurang mendapat risiko penyakit jantung, kencing manis, angin ahmar, barah dan juga masalah pernafasan dan juga ginjal.

Pada mereka yang kerap minum kopi ini akan hidup lama sebanyak 12 peraus berbanding mereka yang idak minum kopi.

Dapat mencegah penyakit strok dan penyakit saraf

American Heart Assosiation atau persatuan Jantung Amerika) telah mendapati apabila minum satu gelas kopi sehari boleh mencegah terjadinya penyakit strok.

Kopi juga dapat mencegah penyakit-penyakit saraf. Kajian ini juga menunjukkan yang mereka yang gemar minum kopi ini juga mempunyai 65 peratus lebih rendah terkena penyakit Demensia, Alzheimer dan juga Parkinson.

Jika anda mempercayai kajian ini, anda boleh eruskan mengamal minum air kopi. Mungkin ada kebaikan yang erkandung dalam minuman kopi ini.

Sumber: Hanasuva.com

The post Bagi Pengemar Kopi, Boleh Membuatkan Panjang Umur – Kajian appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2lbXp6H

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.