Hi! Welcome Back and Stay Tune! Yang Namanya Penyokong Pembangkang Itu Tak Pernah Bijak - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Yang Namanya Penyokong Pembangkang Itu Tak Pernah Bijak




Bila kebodohan sudah berakar umbi sekian lama, memang akan mengambil masa untuk memulihkannya. “It takes years to nurture a tree, but it takes hundred years to educate people”- kata bestari yang diambil dari cendiakawan China.

Ini adalah satu bukti, bagaimana manusia meminggirkan keupayaan berfikir, dan meletakkan emosi dalam pertimbangannya. Kita faham mereka berpolitik, namun kita tidak boleh terima gara politik seumpamanya.

Motif mereka, hanya untuk mencipta persepsi buruk kepada Perdana Menteri Najib Razak tanpa mempedulikan kesan buruk mengamalkan cara berpolitik sedemikian. “Falyaqul khoiran au liyasmut”, mungkin ayat bahasa Arab ini akan mudah difahami oleh Timbalan Pengarah Hal Ehwal Felda Lajnah Tanah PAS Naraza Muda. Al-maklum sahajalah, nama pun dari parti Islam.

Amanah telah diberikan kepada mereka yang memegang kuasa di dalam skop dan ruang hierarki Felda, sedang Perdana Menteri mempunyai tugas lebih besar terhadap negara. Mana mungkin Perdana Menteri mampu untuk secara peribadi melihat semua urusan dan keputusan GLC dan organisasi-organisasi lain. Jika mampu, lebih baik lantik diri sendiri mengetuai segala jawatan yang ada. Bukan begitu?

Tan Sri Shahrir kini pula dipertanggungjawabkan untuk mengurustadbir Felda dengan baik. Dan isu tukar hak milik tanah Felda baru-baru ini pun telah diuruskan, untuk mengambil semula tanah-tanah tersebut. Dan usaha ini telahpun dijalankan sebelum pendedahan media lagi. Kita tunggu hasil dari penyiasatan dan usaha beliau nanti.

Resmi orang lama yang bijaksana, diam-diam buat kerja seperti yang diamanahkan. Kepada Naraza Muda, cubalah menjadi bijak dalam berpolitik, jangan tiru cara Mazlan Aliman, dan juga Tuan Ibrahim Tuan Man. - Ameen Latiff

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2DKPfuJ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.