Hi! Welcome Back and Stay Tune! Berjalan Ketika Sedang Tidur Mengikut Kajian Adalah Orang Yang Bijak - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Berjalan Ketika Sedang Tidur Mengikut Kajian Adalah Orang Yang Bijak

Ada segelintir orang yang masih ada tabiat pelik ketika tidur. Tidak semua yang mengalami perkara yang pelik ini.

Gangguan ketika tidur ini yang lebih dikenali sebagai Somnambulism atau (Sleepwalking) adalah dimana seseorang yang sedang di dalam tidur tiba-tiba bangun dan berjalan. Menurut kajian, tabiat pelik seperti itu adalah di anggap bijak.

Kajian ini juga elah dierbikan dalam Jurnal Curren Biology yang mendedahkan seseorang individu yang mengalami kecenderungan berjalan semasa idur akan berupaya melakukan kerja pada masa yang sama adalah lebih baik dari orang yang tidur secara normal.

Penyelidik juga telah berjaya mengkaji setelah menguji kemampuan orang yang tidur berjalan ini untuk tidak memperdulikan gangguan semasa mereka berjalan keika dalan berjaga.

Responden Somnambilis juga turut diarahkan untuk menyebut nombor mengikut urutan menurun sambil berjalan dalam kiraan tujuh langkah dan didapati dapat berjalan secara normal semasa bergerak ke sasaran.

Bagi orang yang tidurnya dalam keadaan normal tidak akan dapat berbuat hal sedemikian kerana mereka lebih cenderung untuk fokus pada kiraan nombor yang dibuat dengan langkah lebih lambat hingga ke sasaran.

Golongan somnambulis juga mampu untuk membuat banyak kerja pada satu masa yang sama dengan lebih baik berbanding orang yang mempunyai tidur yang normal.

Walaubagaimanapun bagi orang yang mempunyai tabiat yang istimewa ini adalah jarang unuk kita jumpa. Terdapat kebaikan dan juga keburukan juga jika mempunyai tabiat tidur berjalan ini.

Sumber: Hanasuva.com

The post Berjalan Ketika Sedang Tidur Mengikut Kajian Adalah Orang Yang Bijak appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2laIiKY

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.